Gå till innehåll

XP bootar inte, trojanproblem?


Recommended Posts

Postad (redigerade)

*********************************************

2009-04-13:

Tråden är låst då problemet verkar vara löst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Help!! ja Har en stygg Troijan eller worm som strular till bootningen på mitt Xp!!! Vad ska ja göra för att bli av med den.Skiten bottar om hela tiden å ja kommer aldrig in på Xp-stratsidan.Om nån har haft några liknande problem kan ni vara vänliga att ge mig tips!!!Jag har dubbelbootning med Ubuntu Linux men jag verkar inte hitta nåt antivirus som är smidigt å snabbt på att hitta.I'm stumped!!!

Redigerad av Malou
Tråden är låst då problemet verkar vara löst:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Help!! ja Har en stygg Troijan eller worm som strular till bootningen på mitt Xp!!! Vad ska ja göra för att bli av med den.Skiten bottar om hela tiden å ja kommer aldrig in på Xp-stratsidan.Om nån har haft några liknande problem kan ni vara vänliga att ge mig tips!!!Jag har dubbelbootning med Ubuntu Linux men jag verkar inte hitta nåt antivirus som är smidigt å snabbt på att hitta.I'm stumped!!!

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt, så bör du nog använda ett mer vårdat språk samt läsa Malous anvisningar här:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=6306

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Help!! ja Har en stygg Troijan eller worm som strular till bootningen på mitt Xp!!! Vad ska ja göra för att bli av med den.Skiten bottar om hela tiden å ja kommer aldrig in på Xp-stratsidan.Om nån har haft några liknande problem kan ni vara vänliga att ge mig tips!!!Jag har dubbelbootning med Ubuntu Linux men jag verkar inte hitta nåt antivirus som är smidigt å snabbt på att hitta.I'm stumped!!!

Sätt i en XP skiva och kör en reparation.Troligen så är en eller flera filer skadade av viruset eller av ngn annan orsak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...