Gå till innehåll

Brandvägg och antivirus till 7048?


bobcat

Recommended Posts

Någon som vet om det finns någon brandvägg samt virusprogramm till win 7048 , använder för närvrande PCtools Internet security men tycker att det slöar ner och att datorn hänger sig lite väl mycket./Bosse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte uppdatera till 7057? Är nog stabilare än 7048.

Avira AntiVir Personal är bra och gratis antivirus.

PC Tools har en fristående brandvägg, PC Tools Firewall Plus.

CIS fungerar i kompatibilitetsläge Vista. Om du vill ha brandvägg och AV i ett och samma program.

Har du lägre krav kan du använda Windowsbrandväggen, om du aktiverar kontroll av utgående trafik. I kombination med UAC och t.ex. Avira är du nog rätt säker. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har bytt till 7057 nu från 7048, jag kan bara säga att 7057 hanterar F-Secure och windows firewall mycket bättre än 7048. Allt fungerade på någon minut mot säker 10-15 minuter innan. 7057 kopplar upp sig på mitt trådlösa mycket snabbare också. Allt tycks bli bättre och bättre med varje ny build (som sig bör)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också installerat bygge 7057 och fortsätter att använda AVG free 8.0. Fungera jättebra. Låter Windows ta hand om brandväggen just nu men har också Zonelabs fria brandvägg Zonealarm i beredskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...