Gå till innehåll

Logitech MX musproblem?


Pecall

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag kör nu bygge 7057 och har problem med att markera text, flytta på e-postmeddelanden i outlook och diverse andra små problem när jag håller ner vänster musknapp och ska dra något föremål. Det var likadant i betan (7000). Har logitech mx 600 sladdlös mus. Alla drivrutiner är uppdaterade. Någon som upplever samma problem?

Redigerad av Stenis
Rubriken förtydligad
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Pecall!

Gjorde en sökning på din logitech mx 600 som du uppger. Men hittar den inte hos Logitech.

http://www.logitech.com/index.cfm/398/&amp...sv?prodcrid=398

Är det rätt namn du uppger?

Det närmaste jag kommer är MX610 och MX620

Har själv en MX610 Laser Cordless Mouse och upplever inga som helst problem med den i Windows 7 Bygge 7000.

Har du laddat ner/installerat rätt drivrutiner samt programvara?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag använder setpoint, men hade samma problem innan jag la in den programvaran. I setpoint står det att musen heter mx 600, men den är köpt i paket tillsammans med tangentbord som heter mx 3000. Något konstigt är det, jag har kollat alla möjliga inställningar men får inte rätt på det. Just när jag ska flytta objekt så är det ganska störande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Pecall!

Nedanstående är det närmaste jag kommer som då innehåller Logitech® MX 600 Laser Cordless-mus

Cordless Desktop® MX 3200 Laser

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboard...40&cl=se,sv

Om det är ovanstående så skall du då hämta drivrutiner/programvara från nedanstående sida. Du bör även avinstallera de drivrutiner/programvara innan du skrider tillverket med att hämta hem/installerar nytt.

Välj det operativsystem du använder. I ditt fall så blir det då Vista du skall välja

http://www.logitech.com/index.cfm/433/140&...c|downloads||dd

Programvara:

* Title: SetPoint 4.72

* Software Version: 4.72

* Post Date: 03/04/2009

* Plattform: Windows Vista

* File Size: Varje enskild fil är cirka 60 MB stor.

Anvisningar för filhämtning

Välj 32- eller 64-bitarsversionen och klicka på Ladda ner. Om du inte vet om du har ett 32- eller 64-bitarssystem öppnar du Start-menyn, högerklickar på Dator och väljer Egenskaper. Här bör du kunna se vilken typ av operativsystem du har.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt engagemang, Malou! Jag har gjort det du föreslog, men inget hjälpte. Får kanske byta mus... Tangentbordet fungerar utmärkt, men det är precis som om musen inte hänger med när vänsterknappen är nedtryckt. Jag provade med både långsammare och snabbare hastighet på muspilen men ingen skillnad.

Tack igen

MVH Pecall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej igen Pecall!

Varsegod och tack själv för att vi får hjälpa ;)

Det var synd att det inte hjälpte.

Kom att tänka på en sak. Du skrev att den var sladdlös och då utgår jag ifrån att där används en USB istället.

Om det är så har du provat med att plugga in den i en annan USB-port för att testa och se om det fungerar bättre?

Kan det kanske även vara så att USB'n och musen har för långt avstånd till varandra?

Finns det USB-uttag på ditt tangentbord så prova med att plugga in USB'n i tangentbordet.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...