Gå till innehåll

devcon32.dll


lellec56

Recommended Posts

Som rubriken lyder, har det problemet med att så fort xp startas så säger den till att filen inte kunde hittas och nu undrar jag varför det blir så, det enda som är så att säga är installerat extra är en soundblaster extigy. drivrutiner och mjukvara har installerats om flertal ggr men samma varning återstår, vad kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att ladda ner filen här: http://www.dll-files.com/dllindex/pop.php?devcon32

...och kopiera in den till "C:\WINDOWS\Driver Cache\i386\driver.cab"

Eventuellt kanske du måste stänga av Window filskydd för att kunna kopiera in filen till rätt destination!

Har laddat ner filen och ska kopiera den till mapp, men den går inte att klistra in, kan det då vara filskyddet och hur stänger man av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska den inte ligga i System32? Windows kollar automatiskt i den mappen när ett program ber om att få länka till en DLL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat ner filen och ska kopiera den till mapp, men den går inte att klistra in, kan det då vara filskyddet och hur stänger man av det?

Du kan enklast använda dessa .reg-filer för att stänga av och återstarta filskyddet! Bara dubbelklicka på filen och godkänn ändringen! Det kan hända att du måste starta om för att registerändringen skall verkställas!

DisableFileProtection.reg

EnableFileProtection.reg

Ska den inte ligga i System32? Windows kollar automatiskt i den mappen när ett program ber om att få länka till en DLL.

Nej, inte den här... den ligger åtminstone där jag anger, i min testmiljö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast driver.cab är ju ett arkiv. Ett program kan inte länka till en DLL som ligger i ett arkiv, den måste ligga som en uppackad fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast driver.cab är ju ett arkiv. Ett program kan inte länka till en DLL som ligger i ett arkiv, den måste ligga som en uppackad fil?

Du har rätt... jag funderade inte närmare över det, eftersom jag kunde öppna "driver.cab" som vilken mapp som helst i utforskaren. Jag kan dock inte hitta "devcon32.dll" någon annanstans i systemet, så kanske det är så att Windows hämtar filer i detta arkiv vid behov och placerar dom där dom hör hemma... i detta fall troligen "system32" då! Hur som helst... det går inte att kopiera in någonting i "driver.cab", så man skulle ju kunna prova att lägga filen i just system32, och se om det löser problemet! Bara att radera, om det inte är rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt... jag funderade inte närmare över det, eftersom jag kunde öppna "driver.cab" som vilken mapp som helst i utforskaren. Jag kan dock inte hitta "devcon32.dll" någon annanstans i systemet, så kanske det är så att Windows hämtar filer i detta arkiv vid behov och placerar dom där dom hör hemma... i detta fall troligen "system32" då! Hur som helst... det går inte att kopiera in någonting i "driver.cab", så man skulle ju kunna prova att lägga filen i just system32, och se om det löser problemet! Bara att radera, om det inte är rätt!

Fungerade inte, annat förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...