Gå till innehåll

TechDays - även om du inte är där!


Recommended Posts

Två dagar framöver samlar en stor skara med Microsoft Sveriges IT-proffs och främsta experter för att visa nya spännande saker som Windows 7, molntjänster och mycket annat. Jag kommer givetvis att finnas på plats och mer information om rapporteringen därifrån hittar du på TechDays-sidan.

Tanken är att dela med dig av tips och guider om hur du kan utnyttja nya funktioner i Windows 7 och Windows Server 2008 R2.

http://www.alltomxp.se/component/content/a...hdays-2009.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en stor tillställning där man kan förvänta sig släpp av ännu ej visad beta, eller är det bara någon svensk mysfest som inte har något inflytande på världen runt om? Jag är nämligen intresserad av den kommande och till synes mystiska betan av Visual Studio 2010.

Apple brukar ju släppa nyheter på sina WWDC, men hur gör Microsoft? Har hört om någon "MIX09" men vet inte vad det är? Vill helt enkelt veta om det kan tänkas komma upp en beta av VS2010 på någon liknande händelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mysfest, hahaha. Det är nog rätt ord. Med tanke på att det är en lokal tillställning bör man inte ha sådana förväntningar men man ska aldrig säga aldrig. Det har hänt förut att MS delat ut betakod som inte varit tillgänglig på andra vägar på liknande tillställningar. Om du vill kan jag ta reda på mer info om Visual Studio 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om att MIX'09 och denna TechDays'09 är parallella. Tror du Stenis att både Internet Explorer 8 och Silverlight 3 kommer lanseras under denna period, och du kommer höra något om detta på Techdays?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om att MIX'09 och denna TechDays'09 är parallella. Tror du Stenis att både Internet Explorer 8 och Silverlight 3 kommer lanseras under denna period, och du kommer höra något om detta på Techdays?

SilverLight har jag ingen koll på för fem öre. IE8 däremot lär släppas riktigt snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men om denna svenska tilställning är parallell med MIX09 så kan det ju ändå hända att man introducerar nya betor. Det vore inte helt fel om Stenis kunde vara lyhörd för VS2010 då jag inte fått någon info om det alls, på väldigt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men om denna svenska tilställning är parallell med MIX09 så kan det ju ändå hända att man introducerar nya betor. Det vore inte helt fel om Stenis kunde vara lyhörd för VS2010 då jag inte fått någon info om det alls, på väldigt länge.

Har inte träffat han som har koll på detta idag, får hoppas att jag stöter på honom imorgon, annars drar jag iväg ett e-post. Intressant var hur de visade hur enkelt det är att skapa applikationer som körs med .Net Framework 4.0 och som utnyttjar alla processorkärnor endast genom att ändra ett par rader kod. Riktigt coolt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte träffat han som har koll på detta idag, får hoppas att jag stöter på honom imorgon, annars drar jag iväg ett e-post. Intressant var hur de visade hur enkelt det är att skapa applikationer som körs med .Net Framework 4.0 och som utnyttjar alla processorkärnor endast genom att ändra ett par rader kod. Riktigt coolt!

Jag har hört mycket info om Visual Studio 2010 genom channel9, men ingen info om själva betan. Jag är alltså endast intresserad av info angående betan, typ när den släpps och sånt. Annars är det här med .NET och kärnor hit och dit extremt intressant :)

.NET 4.0 är ju en del av Visual Studio 2010, vilket är det jag mest intresserar mig för :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört mycket info om Visual Studio 2010 genom channel9, men ingen info om själva betan. Jag är alltså endast intresserad av info angående betan, typ när den släpps och sånt. Annars är det här med .NET och kärnor hit och dit extremt intressant :)

.NET 4.0 är ju en del av Visual Studio 2010, vilket är det jag mest intresserar mig för :)

Det kommer en beta "snart" är svaret. Det finns tydligen en CTP på Connect men den är inget att ha enligt utvecklarevangelisten Johan Lindfors. Det är med andra ord bara att vänta ett litet tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, CTP:n har varit nerladdningsbar sedan september men då bara som en avbild genom Virtual PC. Betan har ett helt omdesignat utseende och sjukt gigantiska förbättringar så jag bara längtar att få sätta tänderna i den ;) Dom har sagt på channel9 att betan kommer "snart", men det var rätt länge sen lixom... :( Hade hoppats på MIX09 men tydligen inte då?

Alltså allt mitt snack om parallellkod på forumet innan, grundades ju på hur bra CTP:n var med alla dessa nyheterna. Nuförtiden är dock inte CTP:n något att ha eftersom det är som att köra Windows 7 bygge 7000, dvs väldigt gammalt.

Anledningen till min hysteri är att Visual Studio 2010 kommer innebära ett fruktansvärt lyft för utvecklare; Visual Studio "1998" var den senaste utgåvan som anses vara perfekt, men alla säger, inklusive jag själv, att Visual Studio 2010 kommer bli den nya de facto :D

Vill ha, vill ha, vill ha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...