Gå till innehåll

Program slutar fungera, startar om och då fungerar dom igen...


DKOP

Recommended Posts

Det som är konstigt med min dator är att ibland ( var tredje gång kanske ) när man startar upp den så är det en massa program som slutar fungera och felmedelanden som kommer upp, verktygsfältet samt sidpanelen bytar färg till vitt, när detta händer så startar jag om datorn och du är allt som det ska, men man undrar ju vad felet är och om det kanske finns fler fel som jag inte märker men som påverkar datorn.

Riktigt irriterande och jag hoppas att det finns en lösning på problemet.

Tacksam för hjälp.

/DKOP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte felmeddelanden som kommer upp, det är förfrågningar om du vill vänta på programmen ska jobba klart eller avbryta dem.

Vista färgar program som inte svarat Windows på 5 sekunder till vita, viklet är när programmen står som "svarar inte". Första felsökningen du ska göra är helt enkelt att gå och ta en kopp kaffe eller skjuta lite heroin eller något under tiden och låta programmen göra sitt under ett tag.

Fungerar inte det kan du fortsätta med e-sons förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som programkonflikter i uppstarts skeendet.

Gå tillbaks i tiden lite och tänk efter vilka program du installerade "innan" det började hända. Kanske du råkat installera ett inkompatibelt program för Vista.

Sen får du börja felsöka genom att kolla i Loggen i de Administrativa Verktygen, kika under system rapporter alternativt program rapporter. Leta efter de röda markörerna i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...