Guest DimensionX Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Märk inte ord... He he Men i det här fallet var det rätt stor skillnad. Jag trodde han menade en funktion i forumet först, men visst, ctrl och + - fungerar utmärkt för att ändra textstorlek. _ / ) @| ?\ ._-_. _____________________@| ?\\ +|\G/|+ | ____________________@| ?\\\ +|\./|+ || O o o o =|= | =@| ?\\\\ +|\./|+ || O o o o | =|= | -- ==== `|H|' ||______________________||\ \\\ |a| |________________________| \ \\\ |H| ||MM88MM<<<?<<<XHHHHMMMM|| \ \\\ |a| ||M88MM<<<?<<<XHHHMMMMMM|| \ \\\ |H| ||88MM<<<?<<<XHHHMMMMMMM|| \ \\\ |a| ||8MM<<<?<<<XHHHHMMMMMMM|| \ \\\ |H| ||MM<<<?<<<XHHHHMMMMMMMM|| \ \\\ |H| ||M<<<?<<<XHHHHMMMMMMMMM|| \ \\\ _-_ |H| _-_<<<?<<<XHHHHMMMMMMMMMM|| \ \\\ / \ |H| / \<?<<<XHHHHMMMMMMMMMMM|| \ \\\ | \_|a|_/ |?<<<XHHHHMMMMMMMMMMMM|| \ \\\ \ |H| /<<<XHHHHMMMMMMMMMMMMR|| =_ \ \\\ _ \ |H| /<<<XHHHHMMMMMMMMMMMRMM|| || | \ \\\ ||\ | '"' |<<<XHHHHMMMMMMMMMMMRMM8|| | | \ // \\\\ / \ / === \<XHHHHMMMMMMMMMMMRMM8R|| | | \- \\\\ | / === ! \HHHHMMMMMMMMMMMRMM8RM|| \ \ \\\\\\ \ | | o |HMMMMMMMMMMMMMM988MM|| \\ \\\\ \ | +---+ / o |MMMMMMMMMMMMMM988MM<|| \\ \\\\ \ \ ___ / o /M/MMMMMRMMMRMM88MM<<|| \ \ \\\\ \ \ |HHH| l/MMMMMMMRMMMRMM88MM<<<|| | | \\\\\\ \ `-_ \_/ _-MMRMMMMMRMMMRMM88MM<<<?|| | | \\\\ (O \ """"""""' ~~~V~~""~~~~~~~~~~~~~~V~~~ \ \ <o=====o | \ \ (O | \\ / \\_ / --_______-- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 He heMen i det här fallet var det rätt stor skillnad. Jag trodde han menade en funktion i forumet först, men visst, ctrl och + - fungerar utmärkt för att ändra textstorlek. _ / ) @| ?\ ._-_. _____________________@| ?\\ +|\G/|+ | ____________________@| ?\\\ +|\./|+ || O o o o =|= | =@| ?\\\\ +|\./|+ || O o o o | =|= | -- ==== `|H|' ||______________________||\ \\\ |a| |________________________| \ \\\ |H| ||MM88MM<<<?<<<XHHHHMMMM|| \ \\\ |a| ||M88MM<<<?<<<XHHHMMMMMM|| \ \\\ |H| ||88MM<<<?<<<XHHHMMMMMMM|| \ \\\ |a| ||8MM<<<?<<<XHHHHMMMMMMM|| \ \\\ |H| ||MM<<<?<<<XHHHHMMMMMMMM|| \ \\\ |H| ||M<<<?<<<XHHHHMMMMMMMMM|| \ \\\ _-_ |H| _-_<<<?<<<XHHHHMMMMMMMMMM|| \ \\\ / \ |H| / \<?<<<XHHHHMMMMMMMMMMM|| \ \\\ | \_|a|_/ |?<<<XHHHHMMMMMMMMMMMM|| \ \\\ \ |H| /<<<XHHHHMMMMMMMMMMMMR|| =_ \ \\\ _ \ |H| /<<<XHHHHMMMMMMMMMMMRMM|| || | \ \\\ ||\ | '"' |<<<XHHHHMMMMMMMMMMMRMM8|| | | \ // \\\\ / \ / === \<XHHHHMMMMMMMMMMMRMM8R|| | | \- \\\\ | / === ! \HHHHMMMMMMMMMMMRMM8RM|| \ \ \\\\\\ \ | | o |HMMMMMMMMMMMMMM988MM|| \\ \\\\ \ | +---+ / o |MMMMMMMMMMMMMM988MM<|| \\ \\\\ \ \ ___ / o /M/MMMMMRMMMRMM88MM<<|| \ \ \\\\ \ \ |HHH| l/MMMMMMMRMMMRMM88MM<<<|| | | \\\\\\ \ `-_ \_/ _-MMRMMMMMRMMMRMM88MM<<<?|| | | \\\\ (O \ """"""""' ~~~V~~""~~~~~~~~~~~~~~V~~~ \ \ <o=====o | \ \ (O | \\ / \\_ / --_______-- Snyggt Jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Snyggt Jobbat! Tänk bara på att skall du posta ascii art, dvs bilder gjorde av tangentbordstecken, så måste du använda "Code" taggarna. ____________ | ________ / T H E L E G E N D O F |/ / /_________ _____ _______ __ /// \ ____ |\ / \ __ \ \ \ /// | | \| | | | | \ \ /_ \ /// | |__/| | | | | | | //_\ \ /*/ | __ | | | | | | | /_____ \ /// | | \| | | | | | |// \ \ /// | |____/| | |___/| | |__/ /// \ \ /// /________|/_______|/______//_\ /__\ / /_______/| /___________| O C A R I N A O F T I M E ___ ,'._,`. (-.___.-) (-.___.-) `-.___.-' (( @ @| . __ \ ` | ,\ |`. @| | | _.-._ __`.`=-=mm===mm:: | | |`. | | | ,'=` '=`. ( `-'|:/ /:/ `/ @| | | |, @| @| /---)W(---\ \ \ / / / / @| | ' (----| |----) ,~ |\ \ / /| / / @| \---| |---/ | | \ V /||/ / `.-| |-,' | | `-' |V / \| |/ @' | , |-' __| |__ | .;: _,-. ,--""..| |..""--. ;;:::' " ) (`--::__|_|__::--') ,-" _, / \`--...___...--'/ ( -:--'/ / /`--...___...--'\ "-._ `"'._/ /`---...___...---'\ "-._ "---. (`---....___....---') .' ",._ ,' ) |`---....___....---'| /`._| `| | (`---....___....---') ( \ | / \`---...___...---'/ `. `, ^"" `:--...___...--;' `.,' hh `-._______.-' o.OOOo. o O O `o o o O o o O o O O o oO o O O `oOOoOO. .oOo. 'OoOo. .oOo O .oOo. 'OoOo. Oo O o o O o o OooO' o O `Ooo. o O o o O o o o .O' O o O O O O o O O o O O o O O OooOO' o' O o o `OoO' o O `OoO' o' `OoO' o O O o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Skoj att se detta! Var det inte på slutet av 80-talet detta var poppis? Minns själv hur man komponerade bilder i ASCII, men det har fallit ut i glömska. Tack för återupplivandet, mera sådant, skojigt att se vad man kan åstadkomma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 (\__/) (='.'=) (")_(") \\l l l // (-O-O-) ---------oo0-{_}-0oo--------- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Skoj att se detta! Var det inte på slutet av 80-talet detta var poppis? Minns själv hur man komponerade bilder i ASCII, men det har fallit ut i glömska. Tack för återupplivandet, mera sådant, skojigt att se vad man kan åstadkomma. Ascii art är nog lika populärt idag, i hackerkretsar och bland faq skrivare. oooo$$$$$$$$$$$$oooo oo$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$o oo$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$o o$ $$ o$ o $ oo o$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$o $$ $$ $$o$ oo $ $ "$ o$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$o $$$o$$o$ "$$$$$$o$ o$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$o $$$$$$$$ $$$$$$$ $$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$ """$$$ "$$$""""$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ "$$$ $$$ o$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ "$$$o o$$" $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$o $$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$" "$$$$$$ooooo$$$$o o$$$oooo$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ o$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$"$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$"""""""" """" $$$$ "$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$" o$$$ "$$$o """$$$$$$$$$$$$$$$$$$"$$" $$$ $$$o "$$""$$$$$$"""" o$$$ $$$$o o$$$" "$$$$o o$$$$$$o"$$$$o o$$$$ "$$$$$oo ""$$$$o$$$$$o o$$$$"" ""$$$$$oooo "$$$o$$$$$$$$$""" ""$$$$$$$oo $$$$$$$$$$ """"$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$" "$$$"""" __-------_ - -ooooooo | | o | | o | | o | / o | | o o | | ooooooo | | | | | | __________________________ | | |__________________________| | | \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ | | \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ __-----| | \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ / / | \/\/\/\/\/\/\/\/\/\/ | | | |/\/\/\/\/\/\/\/\| | _/ | |/\/\/\/\/\/\/\| | _/ \ |\/\/\/\/\/\/\/| _/ \ |/\/\/\/\/\/\\/| | | /| / | \ | | \ / / /\ | | | \ | | | | | | | \ | | | | | \ | |________| | | |_________| | | | | ____| | | | \_____/ | | | | | | | | | | | | | |_|_______| | / | || | || | | | | || | || | || | | | | | || | ||__| | / | ||___|| |\ \ | | \ \| \ \__\ |__/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 18, 2009 Share Posted March 18, 2009 Jag gjorde en samling med scene-loggor varav många faktiskt användes på en del BBS'er här nere i söder. Finns det något enkelt sätt att läsa Amiga disketter på PC? Jag menar slippa slänga in stora krångliga emulatorer o grejer som ajg inte fattar mig på. Textfiler, bilder och mod'ar borde väl inte vara allt för svårt att föra över om man bara lyckas läsa disken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Jag gjorde en samling med scene-loggor varav många faktiskt användes på en del BBS'er här nere i söder. Finns det något enkelt sätt att läsa Amiga disketter på PC? Jag menar slippa slänga in stora krångliga emulatorer o grejer som ajg inte fattar mig på. Textfiler, bilder och mod'ar borde väl inte vara allt för svårt att föra över om man bara lyckas läsa disken? Detta är vad du behöver. http://www.amigaforever.com/kb/13-118 Hämta sedan denna. http://www.winuae.net/ ''~`` ( o o ) +------------------.oooO--(_)--Oooo.------------------+ | | | .oooO | | ( ) Oooo. | +---------------------\ (----( )--------------------+ \_) ) / (_/ Det finns en plugg till Total Commander som hanterar Amiga Diskimages som vanliga packfiler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Jag hade lite tur med just disketter, Atari ST var ju DOS kompatibel så jag kunde läsa in alla mina disketter direkt på datorn och göra images av dem. Amiga är lite svårare och kräver hårdvara för att kunna göra detta. Jag tycker att du skall testa Winuae, en helt suverän Amiga emulator som gör allt vad Amigan kunde, och lite till. {{@}} <> 8@8 .::::. 888 @\\/W\/\/W\//@ 8@8 \\/^\/\/^\// _ )8( _ \_O_<>_O_/ (@)__/8@8\__(@) ____________________ `~"-=):(=-"~` |<><><> | | <><><>| |.| |<> | | <>| |S| |<> | | <>| |'| |<> .--------. <>| |.| | | () | | |P| |_____| (O\/O) |_____| |'| | \ /\ / | |.| |------\ \/ /------| |U| | '.__.' | |'| | | | | |.| : | | : |N| \<> | | <>/ |'| \<> | | <>/ |.| \<> | | <>/ |K| `\<> | | <>/' |'| jgs `-.| |.-` \ / '--' ^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 19, 2009 Share Posted March 19, 2009 Tackar, ska kika på det under helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts