Gå till innehåll

Javascript fungerar dåligt, IE7-ikonen syns ej


Kakmonster

Recommended Posts

Hej alla,

kan någon annan med IE8 surfa in på http://www.logitech.com/index.cfm/441/5123...l=us,en?osid=13 och se om det händer något när man provar att klicka på knappen "Download" längst nere? Här händer ingenting alls, och längst ner i fönstret står "Fel på sidan.". I adressfältet dyker aldrig IE7-kompabilitetsikonen upp överhuvudtaget, så jag kan inte ladda hem drivrutinerna alls. Hur fungerar det för er andra?

Uppdatering: Problemet är nu löst. Se det här inlägget för förklaring.

Vänliga hälsningar,

Kakmonster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope. Den kommer faktiskt inte upp här heller. Jag kan försöka länka den direkt åt dig. Vad har du för OS samt bitarssystem?

Superlight, tack så hemskt mycket för att du tagit dig tid och energi att hjälpa mig, men det har faktiskt löst sig! :) För alla alla som undrar skriver jag några korta rader här om vad jag tror orsakade buggen. Se även tråden jag skapade om att nyöppnade tabbar var tomma och utan innehåll - det problemet har också löst sig! :D Gissningsvis hörde problemen ihop, orsakade av någon obskyr bugg!

Lösning:
När jag installerade svenska IE8 för Vista x64 på min Vista x64 SP1 (svensk installation, OEM-licens) stod det då installationen var klar att IE8 inte kunde installera några uppdateringar (varför vet jag tyvärr inte). Istället sade installationsprogrammet åt mig att manuellt ordna det genom att uppsöka Windows Update. När jag gjorde det fick jag beskedet om att jag skulle ladda ner "Språkpaket för Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 (KB951847) x64" samt "Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.55.103.0)". Jag gjorde så klart det, och det gick bra. Windows sade dock aldrig åt mig att starta om datorn. I detta läge hade jag problem med Javascript och tabbarna och skapade därför trådarna här. Men; jag hade ju fortfarande inte prövat det gamla klassiska Windows-knepet att starta om datorn. Sagt och gjort - jag gjorde det, och hey presto - nu fungerar dels tabbarna, och dels download-knappen (någon IE7-knapp dyker dock fortfarande inte upp, men det problemet har bevisligen även andra).

Sammanfattning:
Har du efter att ha uppgraderat till IE8 problem med krånglande Javascript och/eller tabbar som är tomma - se till att köra Windows Update, uppdatera allting och starta sedan om datorn - även om Windows inte uttryckligen säger att du skall göra det.

Återigen Superlight, tack för hjälpen! Jag hoppas det även löser sig bra för andra som har samma problem (och Microsoft, om ni läser det här - ha gärna problemet i åtanke för andra som har uppgraderingsbekymmer).

Vänliga hälsningar,

Kakmonster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...