Gå till innehåll

Anpassad Vista-skiva [Löst]


Recommended Posts

Eftersom jag tidigare endast har användt mig av vLite så tänkte jag försöka få lite bättre kläm på manuell anpassning av Vistainstallationen. Tog mig an Stenis guide på tipssidan och stötte på patrull direkt! Varför får jag "Åtkomst nekad" på kommandot "imagex /mountrw install.wim 1 c:\vistatemp"??

Självklart kör jag som Admin, och filen hittas på adressen jag anger. Har provat direkt från original-dvd, och från kopia på disk!

http://www.tipsomvista.se/guider/97-window...n-av-vista.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte öppna install.wim med Image Manager som ingår i WAIK... fick då fel enligt bilder! Försöker nu generera ny katalogfil, efter att ha blivit tvungen att krångla med ägarskap och behörigheter!

post-1936-1237530677_thumb.png post-1936-1237530755_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lyckades till slut montera imagen, install.wim 4 (Ultimate), i mitt fall.... fick börja om med en ny kopia av original-dvd´n på disk. Den jag hade verkar ha blivit korrupt på något sätt! Skall nu försöka slipstreama SP1 eftersom den krävs för att kunna få in kommande SP2! ;)

Edit:

Problemen med den kopia jag hade på disken, kan möjligen ha berott på att SP1 redan var slipstreamad med hjälp av vLite på den!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...