e-son Posted March 20, 2009 Share Posted March 20, 2009 Eftersom jag tidigare endast har användt mig av vLite så tänkte jag försöka få lite bättre kläm på manuell anpassning av Vistainstallationen. Tog mig an Stenis guide på tipssidan och stötte på patrull direkt! Varför får jag "Åtkomst nekad" på kommandot "imagex /mountrw install.wim 1 c:\vistatemp"?? Självklart kör jag som Admin, och filen hittas på adressen jag anger. Har provat direkt från original-dvd, och från kopia på disk! http://www.tipsomvista.se/guider/97-window...n-av-vista.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 20, 2009 Author Share Posted March 20, 2009 Försökte öppna install.wim med Image Manager som ingår i WAIK... fick då fel enligt bilder! Försöker nu generera ny katalogfil, efter att ha blivit tvungen att krångla med ägarskap och behörigheter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 20, 2009 Author Share Posted March 20, 2009 (edited) Lyckades till slut montera imagen, install.wim 4 (Ultimate), i mitt fall.... fick börja om med en ny kopia av original-dvd´n på disk. Den jag hade verkar ha blivit korrupt på något sätt! Skall nu försöka slipstreama SP1 eftersom den krävs för att kunna få in kommande SP2! Edit: Problemen med den kopia jag hade på disken, kan möjligen ha berott på att SP1 redan var slipstreamad med hjälp av vLite på den! Edited March 20, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts