margrehte Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Om datorn skitit sej totalt och endast ominstallation gäller vilket är då bäst, formatera eller att välja ta bort/ny . m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Om datorn skitit sej totalt och endast ominstallation gäller vilket är då bäst, formatera eller att välja ta bort/ny . m formatera tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Om datorn skitit sej totalt och endast ominstallation gäller vilket är då bäst, formatera eller att välja ta bort/ny . m En REN installation förutsätter att du först tar bort den befintliga systempartitionen och startar nyinstallationen på "Inte allokerat utrymme"! För att slippa "ärvda" problem vill i alla fall jag rekommendera REN installation enligt nämnda procedur! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 En REN installation förutsätter att du först tar bort den befintliga systempartitionen och startar nyinstallationen på "Inte allokerat utrymme"! För att slippa "ärvda" problem vill i alla fall jag rekommendera REN installation enligt nämnda procedur! Tack och det var det jag inte kom ihåg att det gällde just att slippa ärvda problem ,gällde även om det berodde på trojan eller annan skit i datorn, i manualen står att om trojan och diverse otyg sabbat datorn så är det formatering som gäller men när jag satt med supporten i telefon så fick jag direktiv att klicka på ta bort/ny så då blev jag lite konfunderad. m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Tack och det var det jag inte kom ihåg att det gällde just att slippa ärvda problem ,gällde även om det berodde på trojan eller annan skit i datorn, i manualen står att om trojan och diverse otyg sabbat datorn så är det formatering som gäller men när jag satt med supporten i telefon så fick jag direktiv att klicka på ta bort/ny så då blev jag lite konfunderad. m Formatering sker automatiskt när du startar installationen på "Inte allokerat utrymme"! Borttagningen av befintlig systempartition är en extra säkerhet för att det nya systemet verkligen skall vara RENT! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted March 22, 2009 Author Share Posted March 22, 2009 Formatering sker automatiskt när du startar installationen på "Inte allokerat utrymme"! Borttagningen av befintlig systempartition är en extra säkerhet för att det nya systemet verkligen skall vara RENT! Aha ! Tusen tackar e-son och jag är jättenöjd och tackar för hjälpen.m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts