Gå till innehåll

Formatera eller välja ny?


margrehte

Recommended Posts

Om datorn skitit sej totalt och endast ominstallation gäller vilket är då bäst, formatera eller att välja ta bort/ny . m

En REN installation förutsätter att du först tar bort den befintliga systempartitionen och startar nyinstallationen på "Inte allokerat utrymme"! För att slippa "ärvda" problem vill i alla fall jag rekommendera REN installation enligt nämnda procedur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En REN installation förutsätter att du först tar bort den befintliga systempartitionen och startar nyinstallationen på "Inte allokerat utrymme"! För att slippa "ärvda" problem vill i alla fall jag rekommendera REN installation enligt nämnda procedur!

Tack och det var det jag inte kom ihåg att det gällde just att slippa ärvda problem ,gällde även om det berodde på trojan eller annan skit i datorn, i manualen står att om trojan och diverse otyg sabbat datorn så är det formatering som gäller men när jag satt med supporten i telefon så fick jag direktiv att klicka på ta bort/ny så då blev jag lite konfunderad. m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack och det var det jag inte kom ihåg att det gällde just att slippa ärvda problem ,gällde även om det berodde på trojan eller annan skit i datorn, i manualen står att om trojan och diverse otyg sabbat datorn så är det formatering som gäller men när jag satt med supporten i telefon så fick jag direktiv att klicka på ta bort/ny så då blev jag lite konfunderad. m

Formatering sker automatiskt när du startar installationen på "Inte allokerat utrymme"! Borttagningen av befintlig systempartition är en extra säkerhet för att det nya systemet verkligen skall vara RENT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatering sker automatiskt när du startar installationen på "Inte allokerat utrymme"! Borttagningen av befintlig systempartition är en extra säkerhet för att det nya systemet verkligen skall vara RENT!

Aha ! Tusen tackar e-son och jag är jättenöjd och tackar för hjälpen.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...