Gå till innehåll

Mobilt bredband


Recommended Posts

Hej

Om jag köper teliamobilt bredband

Hur skall jag då kunna ha som mest med videokonferens den stryper ju farten vid 5 GB/Mån

Antar att en video drar mycket i mb när man har camen på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? Tror inte videokonf funkar så bra med strypt hastighet.

Du kan ju köra nåt program som kollar hur mycket bandbredd du förbrukar när du använder det.

Kolla vad de andra operatörerna har för gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Detta borde du kunna se i programmet som följer med modemet,det kan iallafall jag och jag har för mig att Telia använder samma modem somTele2 gör som jag har! En sak att tänka på bara är att dom räknar den sammanlagda volymen,alltså både vad du laddar upp och ner när dom klipper! Om Telias hastighet är lika dålig efter strypning som Tele2s så kan du glömma nån videokonferens då,min orkar knappt öppna webläsaren!

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen fråga om konferens efter strypning utan HUR skall jag göra för att minska trafiken vid cam användning.

Antar att det är samma om man lyssnar på bandit rock över nätet.

Det drar väl också en massa mb för att lyssna på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du telia redan eller? Tror inte Telenor och Tre har samma gränser. Tre har 20Gb har jag för mig och stryper till 300Kbit/s eller så.

Ja, det finns en hastighetsbegränsning för dig som använder mer än 20 GB/mån. Din hastighet kommer då att strypas till 200 kbit/s. Vid denna hastighet kan du fortfarande surfa och maila via internet.

Du återfår normal hastighet första dagen i varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen fråga om konferens efter strypning utan HUR skall jag göra för att minska trafiken vid cam användning.

Antar att det är samma om man lyssnar på bandit rock över nätet.

Det drar väl också en massa mb för att lyssna på

hej!

om du enbart är ute efter ett sätt att strypa trafiken så är det fullt möjligt via programmet som installeras i samband med installationen av modemet.

Välj inställningar, välj anslutningstyp, där väljer du enbart gprs.

om det sedan fungerar med cam törs jag inte uttala mig om.

johnny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...