fredde Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Håller på att göra en excelfil för att hantera tävlingsresultat. Skulle behöva numrera den första kolumnen med placeringssifror 1,2, 3 osv. Eftersom tabellen är filtrerad med autofilter fungerar det inte med fyll serie och liknande eftersom vissa rader filtreras bort. Någon som har ett tips hur man kan fixa problemet med hjälp av macro eller annat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Inte helt säker på att jag fattade problemet men jag slänger ur mig något så får du kanske nån idé Det skulle kanske funka om du hade en separat sida för sammanställningen med placeringssiffrorna som hämtar datan från en annan sida där du sköter själva inmatningen och sorteringen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted March 26, 2009 Author Share Posted March 26, 2009 Det skulle kanske funka om du hade en separat sida för sammanställningen med placeringssiffrorna som hämtar datan från en annan sida där du sköter själva inmatningen och sorteringen? Jag har redan delat upp inmatning i ett blad för deltagare, ett resultatregistrering och ett flertal där output. Eftersom filen redan omfattar 20-30 blad så har jag inte lust att fylla på med ytterligare. Men det går säkert att göra enligt ditt förslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts