Gå till innehåll

Excel macro som fyller 1,2,3 osv i autofiltrerad tabell?


Recommended Posts

Håller på att göra en excelfil för att hantera tävlingsresultat. Skulle behöva numrera den första kolumnen med placeringssifror 1,2, 3 osv. Eftersom tabellen är filtrerad med autofilter fungerar det inte med fyll serie och liknande eftersom vissa rader filtreras bort. Någon som har ett tips hur man kan fixa problemet med hjälp av macro eller annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt säker på att jag fattade problemet men jag slänger ur mig något så får du kanske nån idé :)

Det skulle kanske funka om du hade en separat sida för sammanställningen med placeringssiffrorna som hämtar datan från en annan sida där du sköter själva inmatningen och sorteringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kanske funka om du hade en separat sida för sammanställningen med placeringssiffrorna som hämtar datan från en annan sida där du sköter själva inmatningen och sorteringen?

Jag har redan delat upp inmatning i ett blad för deltagare, ett resultatregistrering och ett flertal där output. Eftersom filen redan omfattar 20-30 blad så har jag inte lust att fylla på med ytterligare. Men det går säkert att göra enligt ditt förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...