Gå till innehåll

Starta Server


sourna

Recommended Posts

Hejsan allihopa!

Jag hade tänkt spela lite garrys mod med några polare och bygga och ha oss, men igår dök ett problem upp och det är när jag startar en server som ska vara ute på internet så kan de inte ansluta till den. Jag provade då och kollade vilka portar Garrys mod använder och öppnade dem i min router (Netgear kan ge exakt om de behövs). Men de kan ändå inte ansluta till min server, snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan allihopa!

Jag hade tänkt spela lite garrys mod med några polare och bygga och ha oss, men igår dök ett problem upp och det är när jag startar en server som ska vara ute på internet så kan de inte ansluta till den. Jag provade då och kollade vilka portar Garrys mod använder och öppnade dem i min router (Netgear kan ge exakt om de behövs). Men de kan ändå inte ansluta till min server, snälla hjälp mig!

ingen som har en aning? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du måste öppna dom portar som används i routern

2. Du måste sätta "sv_lan 0"

3. Du måste ställa in antingen ditt externa ip i genvägen för uppstarten av programmet eller i config filen.

Om du ska lägga det i config så ändrar du till ditt externa ip-nummer.

ip 83.226.183.22

port 27016

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...