sourna Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 Hejsan allihopa! Jag hade tänkt spela lite garrys mod med några polare och bygga och ha oss, men igår dök ett problem upp och det är när jag startar en server som ska vara ute på internet så kan de inte ansluta till den. Jag provade då och kollade vilka portar Garrys mod använder och öppnade dem i min router (Netgear kan ge exakt om de behövs). Men de kan ändå inte ansluta till min server, snälla hjälp mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sourna Posted April 3, 2009 Author Share Posted April 3, 2009 Hejsan allihopa!Jag hade tänkt spela lite garrys mod med några polare och bygga och ha oss, men igår dök ett problem upp och det är när jag startar en server som ska vara ute på internet så kan de inte ansluta till den. Jag provade då och kollade vilka portar Garrys mod använder och öppnade dem i min router (Netgear kan ge exakt om de behövs). Men de kan ändå inte ansluta till min server, snälla hjälp mig! ingen som har en aning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 sätt din dator DMZ så blir det inget strul med portarna.. och så startar du en dedicated "internet" server på 27016 så borde det funka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 1. Du måste öppna dom portar som används i routern 2. Du måste sätta "sv_lan 0" 3. Du måste ställa in antingen ditt externa ip i genvägen för uppstarten av programmet eller i config filen. Om du ska lägga det i config så ändrar du till ditt externa ip-nummer. ip 83.226.183.22port 27016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sourna Posted April 11, 2009 Author Share Posted April 11, 2009 tack så jättemycket Det fungerar helt perfekt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts