Gå till innehåll

Windows 7


Ozzyman

Recommended Posts

Vad tycker ni om Windows 7?Själv tycker jag att det verkar som att Microsoft är på rätt väg med detta operativ system.Jag gillar det verkligen,så snabbt och responsivt jämfört med Vista!Stabilare beta har jag nog alldrig varit med om förut från Microsoft.Skulle vara roligt att få testa det på svenska.....

Mvh.Ozzyman :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det funkar OK.

- dock har jag inte lyckats få igång blåtandssynkning av min SE-telefon, funkar dock via USB-kabel

- nätverksdrivrutinen som ingick/kom via WU till mitt Intel 82566 Gigabit-kort SÖG. Den på Lenovos hemsida rockar!

- grafiken verkar inte helt 100. Ska uppdatera drivaren i morgon, orkar inte just nu.

Svenska? Varför då? Tycker det är skönt att ha allt på ett och samma språk. Jag menar, allt finns ju inte på svenska.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om Windows 7?Själv tycker jag att det verkar som att Microsoft är på rätt väg med detta operativ system.Jag gillar det verkligen,så snabbt och responsivt jämfört med Vista!Stabilare beta har jag nog alldrig varit med om förut från Microsoft.Skulle vara roligt att få testa det på svenska.....

Mvh.Ozzyman :P

Jag var väldigt entusiastisk när Vista var på gång men jag tror inte lika mycket som under den tid som jag har testat Windows 7. Jag har haft få problem.

Odentxt vad menar du med "Tycker det är skönt att ha allt på ett och samma språk. Jag menar, allt finns ju inte på svenska." Tänker du på att alla PROGRAM inte finns på svenska eller är det något annat? I princip håller jag med när det gäller operativ och många program men t.ex. kontorsprogram använder jag svenska versioner. OCh även om man inte använder en språkversion själv så vet man aldrig när man blir den som skall hjälpa någon annan som inte har ursprungsversionen/eneglska på sitt operativ (t.ex.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God afton!

Jovisst, W7:an fungerar också för min del. Har bara 32-bitars ännu så länge, beroende på att modemet inte har stöd för 64-bit......

Det är bara det, att Canons scanner Lide-90 inte är kompatibel ännu!

Dessutom, efter några program jag installade och avinstallade, så dog programmet= W7.

Fick starta i felsäkert läge och pula med reistret för att komma igång igen. Men upplever dock inte så stor skillnad mellan Vista och W7, faktiskt. Har exakt samma värde i prestanda. Möjligtvis att W7 startar några sekunder snabbare än Vista, men det är nog den största skillnaden jag sett ännu.

Kanske det händer förändringar när, jag installar 64-bitar! Ämnet är ju som bekant nytt, så jag kommer att vara med på detta med W7. Så vi får väl an se vad kommande tester visar.

Mvh/ sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har samma problem att SE mobil inte fungerar med blåtand men med USB kabel (av någon anledning fungerade det några timmar en gång, vet ej varför). Men SEs programvara har aldrig varit något att hurra för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma värde i prestanda.

Du menar Windows Experience Index, dom siffrorna som säger hur bra dator du har? Som sagt är detta bara hur bra datorn är, inte hur bra Windows är på att utnyttja datorn. Windows Experience Index ska alltså vara samma mellan 7 och Vista, men Windows 7 är mycket, mycket bättre på att utnyttja datorn. Som du även säger så startar Windows 7 snabbare än Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pearbear >> Visst finns de flesta applikationerna på svenska, men dels kommer de först på engelska och dels vill jag helst inte blanda.

Tidigare lang.pack till Windows och Office har varit mindre lyckade och gett en blandnng av språk i en del dialogrutor. Detta vill jag slippa. Har heller inget problem med de engelska menyvalen och dyl.

Eftersom jag dessutom jobbar på ett internationellt företag där koncernspråket är engelska och vår interna ServiceDesk ligger i Indien gör mitt val ännu mer självklart.

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God afton!

Jovisst, W7:an fungerar också för min del. Har bara 32-bitars ännu så länge, beroende på att modemet inte har stöd för 64-bit......

Det är bara det, att Canons scanner Lide-90 inte är kompatibel ännu!

Dessutom, efter några program jag installade och avinstallade, så dog programmet= W7.

Fick starta i felsäkert läge och pula med reistret för att komma igång igen. Men upplever dock inte så stor skillnad mellan Vista och W7, faktiskt. Har exakt samma värde i prestanda. Möjligtvis att W7 startar några sekunder snabbare än Vista, men det är nog den största skillnaden jag sett ännu.

Kanske det händer förändringar när, jag installar 64-bitar! Ämnet är ju som bekant nytt, så jag kommer att vara med på detta med W7. Så vi får väl an se vad kommande tester visar.

Mvh/ sunshine

Du menar Windows Experience Index, dom siffrorna som säger hur bra dator du har? Som sagt är detta bara hur bra datorn är, inte hur bra Windows är på att utnyttja datorn. Windows Experience Index ska alltså vara samma mellan 7 och Vista, men Windows 7 är mycket, mycket bättre på att utnyttja datorn. Som du även säger så startar Windows 7 snabbare än Vista.

Så du menar att du har inte märkt någon annan skillnad?

* Flyter på mycket bättre än Vista

* Minnes hanteringen är klart förbättrad

Sen är det som al6 säger. Dom bestämde sig för att ha samma krav/rekommendationer på Windows 7 som på Vista.

Dom vill nämligen att det ska flyta på lika bra som med XP och om dom behåller dom höga kraven/rekommendationer så kommer folk märka stor skillnad. Du kan använda Win7 på mycket sämre datorer än vad Vista gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...