morno Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 Jag har en tråd router som är dirrect kopplat till mitt modem det är en Netgear RP614v3 jag har också en Trådlös router det är en Linksys 2.4 GHz Access Point 11Mbps Model: WAP11 har med hjälp av tråd routern kopplat ihop den trådlösa och den tråd routern.. men den Trådlösa har inget internet.. hur kan jag få internet till den? (kommer ha den trådlösa på WEP key.. vill inte ha mera sladdar. (alla 4 portar är upptagna redan) och jag vill ha en liten bärbar (en Eee) i mitt gäst rum. vore jätte glad om någon visste hur jag ska göra.. MVH Morno PS. kanske fel subforum.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 Pröva med att ansluta kabeln från Netgear till en LAN-port på Linksys och inte till WAN-porten. WEP är lätt att knäcka så om du inte vill att andra ska kunna använda ditt nätverk/internet så bör du ju ha en WPA-kryptering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 har inte någon LAN-Port på linksys har bara WAN.. 1 port asså.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Förlåt, såg bara att du hade skrivit 2 routers, men din Linksys är visst en accesspunkt och ingen router. Accesspunkter har jag ingen erfarenhet av tyvärr. Hur står det att man ska göra i manualen resp. deras supportsidor? ftp://ftp.linksys.com/pdf/wap11ug.pdf http://www.linksysbycisco.com/us/en/support/WAP11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted April 4, 2009 Author Share Posted April 4, 2009 hm... ser inget om mitt problem -.- har sett attjag har Linksys WAP11 V2.2 men min CD är trasig.. vet ej hur jag ska göra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Vad jag kan se så är 192.168.1.251 standard ip på dom så ställ in en ip i samma subnät och gå till http://192.168.1.251 inget användarnamn och admin som lösenord är standard. Manualer och firmware hittar du här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts