Gå till innehåll

2 Routers en Tråd och en trådlös


Recommended Posts

Jag har en tråd router som är dirrect kopplat till mitt modem det är en Netgear RP614v3 jag har också en Trådlös router det är en Linksys 2.4 GHz Access Point 11Mbps Model: WAP11

har med hjälp av tråd routern kopplat ihop den trådlösa och den tråd routern.. men den Trådlösa har inget internet.. hur kan jag få internet till den? (kommer ha den trådlösa på WEP key.. vill inte ha mera sladdar. (alla 4 portar är upptagna redan) och jag vill ha en liten bärbar (en Eee) i mitt gäst rum. vore jätte glad om någon visste hur jag ska göra..

MVH Morno

PS. kanske fel subforum..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att ansluta kabeln från Netgear till en LAN-port på Linksys och inte till WAN-porten.

WEP är lätt att knäcka så om du inte vill att andra ska kunna använda ditt nätverk/internet så bör du ju ha en WPA-kryptering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, såg bara att du hade skrivit 2 routers, men din Linksys är visst en accesspunkt och ingen router. Accesspunkter har jag ingen erfarenhet av tyvärr. Hur står det att man ska göra i manualen resp. deras supportsidor?

ftp://ftp.linksys.com/pdf/wap11ug.pdf

http://www.linksysbycisco.com/us/en/support/WAP11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...