lellec56 Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Hej på er. Det är så att jag har Vista Home Premium 32bitars via en uppgradering på min burk, kan jag då uppgradera till Ultimate 32bitars?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Hej på er.Det är så att jag har Vista Home Premium 32bitars via en uppgradering på min burk, kan jag då uppgradera till Ultimate 32bitars?? Låter onödigt, jag gjorde test om vad som passa mej och mina behov och då blev det uppgradering från basic till premium så visst går det uppgradera igen men behöver du verkligen det och varför inte vänta till windows 7 istället för att kosta på uppgradering nu ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lellec56 Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 Det var närmast för att frigöra Home Premium uppgraderingen och kunna installera den på en annan dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 ja du kan uppgradera med windows anytime upgrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lellec56 Posted April 5, 2009 Author Share Posted April 5, 2009 Om jag förstått det hela rätt när jag läste på Microsoft:s hemsida, så måste man tydligen köpa en ny licens för att kunna uppgradera en annan dator med anytime Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 ja det är klart, en licens gäller till en dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Det man behöver tänka på: Om du har en OEM Home premium, så gäller den bara för den dator den finns på från början. Om du har en RETAIL Home Premium så kan den installera det på obegränat antal datorer, men endast EN ÅT GÅNGEN! Antar att din räknas som retail så köp en Ultimate och installera på den första och flytta din Home pre. till den andre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lellec56 Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Det man behöver tänka på:Om du har en OEM Home premium, så gäller den bara för den dator den finns på från början. Om du har en RETAIL Home Premium så kan den installera det på obegränat antal datorer, men endast EN ÅT GÅNGEN! Antar att din räknas som retail så köp en Ultimate och installera på den första och flytta din Home pre. till den andre Den versionen som jag har är en friköpt Home Premium upgrade. Hur räknas då det om jag skaffar en ultimate och installerar den på min maskin, premium-versionen tänkte jag installera på brorsans maskin och regga om den i hans namn, hur blir det då med anytime upgrade, blir det så att jag måste köpa en ny licens?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts