PCGuiden Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Som ovan jag vill ha bort allt i adressfältet det är en diger rullist där nu Vill inte ha att något alls sparas där Hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrO Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Hej! Jag är lite lat och kopierar in Malous instruktioner från ett annat forum om detta OBS. gör en återställningspunkt innan du börjar greja i foxen! (ifall något skulle gå fel) Det här nedanstående tar bort historiken i webbläsaren. Steg 1: Skriv about:config adressfältet Steg 2: Skriv urlbar i textfältet Steg 3: Här ändra två saker: Sök upp => browser.urlbar.matchOnlyTyped <= ändra till true Sök upp => browser.urlbar.maxRichResults <= ändra till 1 eller 0 (här har jag själv satt 0). Mvh MrO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Har för mig att man kunde använda Ccleaner för detta? Men jag finner inte dom rätta inställningarna för detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Adresserna sparas där eftersom du har dessa som bokmärken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Ok är denna funktion ny i FF 3.0 och högre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Hej PCGuiden! Har för mig att man kunde använda Ccleaner för detta? Men jag finner inte dom rätta inställningarna för detta Nej CCleaner åtgärdar inget som har med historiken i adressfältet att göra. Den åtgärdar Tracking Cookies. För att ta bort historiken i adressfältet så kan du göra den procedur som MrO har postat här ovan. Och den skall fungera även för FF3 och högre MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salle Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Ok är denna funktion ny i FF 3.0 och högre Det finns ett tillägg som man kan installera för att rensa allt i adressfältet,det funkar mkt bra för mig. Det heter Hide Unvisited. Testa! Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 6, 2009 Author Share Posted April 6, 2009 Nu är det borta tack för hjälpen alla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Hej PCGuiden! Varsegod! Härligt att höra att du fick ordning på det hela MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts