Gå till innehåll

Inf filer har ingen maskinvaruinformation?


Streakyferret

Recommended Posts

Hejsan! Har problem med installationen av min PS3 kontroll. Laddade ner det jag behövde ifrån en på Youtube (

) och det fungerar för honom, och alla andra som kommenterat. Allt jag får är dock: "Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation." Videon säger att i Enhetshanteraren ska kontrollen (som ansluts via USB-kabeln) stå som "USB Human Interface Device". Det gör den då inte. Jag har 2st "HID-Kompatibel enhet" 1st "HID-kompatibel spelenhet" (den försvinner när jag pluggar ur kontrollen, så det borde vara den, tycker man.) jag har 1st "HID-kompatible konsumentkontrollenhet" och 4st "USB HIB (Human Interface Device)". Jag har absolut ingen aning vad något av detta är, så jag uppskattar om jag kan få en idiotförklaring. :)

Tack på förhand //Streakyferret

Btw, det finns en .sys fil i samma mapp också. Men det är ju inte den jag ska använda. Men någonting borde ju vara fel. Det har gått ett tag sedan jag lade upp detta, finns det ingen som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jadu, ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens vad 'OS' står för. Så tyvärr har jag ingen aning...

OS står för operativsystem och PS3 använder sig tex. av Yellow Dog Linux.

Angående ditt problem så kan jag nog inte hjälpa dig. Tillräckligt med batteri i din kontroll? Testa lägga den på laddning ett tag för att försöka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS står för operativsystem och PS3 använder sig tex. av Yellow Dog Linux.

Angående ditt problem så kan jag nog inte hjälpa dig. Tillräckligt med batteri i din kontroll? Testa lägga den på laddning ett tag för att försöka igen.

Jaha jag förstår. Tack. Okej, jag ska prova att ladda den. Men det är väl datorn som inte gör det den ska..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du XP eller Vista? sök på tlx PS3 Drivers for XP (on du har XP eller Vista om du har Vista)

Tänk på att vara på din vackt så att du inte laddar ner skräp.

Jag använder XP. Och jo, jag brukar vara ganska kritisk till vad jag hittar. Men eftersom så många kommenterar att det fungerar på Youtube videon blir jag ju lite fundersam. Datorn har några år på nacken, men det ska väl inte spela någon större roll? Men jag ska prova att söka, tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ansluter min 4-ports USB-koppling så dyker där upp 4 st USB HID rader.

Du borde alltså välja den "USB HID (Human Interface Device)" -rad som kommer upp när du sätter i enheten.

Har du flera rader så kan det vara svårt att se vilken USB HID -rad som kom till extra, men titta på dess Egenskaper

så ser du skillnaderna mellan dem under fliken Allmänt - Plats: (T.ex. Port_#0004.Hub_#0005").

När du sedan enligt videons instruktion letar upp .inf-filen så skall där även finnas andra filer som visserligen inte

visas under installationen men som du ser med vanliga utforskaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ansluter min 4-ports USB-koppling så dyker där upp 4 st USB HID rader.

Du borde alltså välja den "USB HID (Human Interface Device)" -rad som kommer upp när du sätter i enheten.

Har du flera rader så kan det vara svårt att se vilken USB HID -rad som kom till extra, men titta på dess Egenskaper

så ser du skillnaderna mellan dem under fliken Allmänt - Plats: (T.ex. Port_#0004.Hub_#0005").

När du sedan enligt videons instruktion letar upp .inf-filen så skall där även finnas andra filer som visserligen inte

visas under installationen men som du ser med vanliga utforskaren.

Hejsan! Nu blev det som du sa, att det kom fram en "USB HID (Human Interface Device)" (det har det inte gjort förut) och det fungerade faktiskt! Tack så jättemycket! :):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...