Gå till innehåll

Inf filer har ingen maskinvaruinformation?


Streakyferret

Recommended Posts

Hejsan! Har problem med installationen av min PS3 kontroll. Laddade ner det jag behövde ifrån en på Youtube (

) och det fungerar för honom, och alla andra som kommenterat. Allt jag får är dock: "Den angivna platsen innehåller ingen maskinvaruinformation." Videon säger att i Enhetshanteraren ska kontrollen (som ansluts via USB-kabeln) stå som "USB Human Interface Device". Det gör den då inte. Jag har 2st "HID-Kompatibel enhet" 1st "HID-kompatibel spelenhet" (den försvinner när jag pluggar ur kontrollen, så det borde vara den, tycker man.) jag har 1st "HID-kompatible konsumentkontrollenhet" och 4st "USB HIB (Human Interface Device)". Jag har absolut ingen aning vad något av detta är, så jag uppskattar om jag kan få en idiotförklaring. :)

Tack på förhand //Streakyferret

Btw, det finns en .sys fil i samma mapp också. Men det är ju inte den jag ska använda. Men någonting borde ju vara fel. Det har gått ett tag sedan jag lade upp detta, finns det ingen som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Jadu, ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens vad 'OS' står för. Så tyvärr har jag ingen aning...

OS står för operativsystem och PS3 använder sig tex. av Yellow Dog Linux.

Angående ditt problem så kan jag nog inte hjälpa dig. Tillräckligt med batteri i din kontroll? Testa lägga den på laddning ett tag för att försöka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS står för operativsystem och PS3 använder sig tex. av Yellow Dog Linux.

Angående ditt problem så kan jag nog inte hjälpa dig. Tillräckligt med batteri i din kontroll? Testa lägga den på laddning ett tag för att försöka igen.

Jaha jag förstår. Tack. Okej, jag ska prova att ladda den. Men det är väl datorn som inte gör det den ska..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser