Gå till innehåll

Batteriet laddas till en viss % sedan slutar den ladda ?


bokossa

Recommended Posts

Hej.

Har köpt en ny bärbar dator. Det är ett demoex så den var uppstartad när jag köpte den i en butik. Batteriet visade att det var laddat till 79%. Efter ett dygn så hade laddningen sjunkit till 73 % och det stod "anslutet men laddas inte". Jag ringde butiken och därifrån meddelades det att just denna dator laddar upp till en viss % och sedan laddar den inte förrän den sjunkit till en viss % ...

Jag har blivit erbjuden att lämna in datorn, men min undring är: kan det vara så att den sjunker till ??? vadå innan den laddar igen. Låter i mina öron lite konstigt eftersom jag trott att den laddar fullt när sladden är i för att man sedan ska kunna använda datorn när man är iväg och att batteriet då är fullt laddat...

Datonr är en FUJITSU SIMENS AMILO ...

Tack på förhand.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en dell som efter ung.efter ett halvår började den knasa vid laddning.Till slut laddade den inte alls och fick ett nytt batteri eftersom mitt hade blivit kasst.Från början laddade den till 100% och det spelade ingen roll hur mycket den var laddad innan.

Dom sa att man måste ladda ur den med jämna mellanrum för att det skall hålla som längst.

Verkar konstigt som du beskriver,men är det så kanske det inte är en dum lösning.

Jag skulle nog lämna in den. om du har garanti ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en laptop Toshiba Satellit Pro 300 köpt i september förra året. Batteriet laddas snabbt till 100 procent och jag brukar köra då och då på enbart batteri och laddar då ur tills 50 procent är kvar, sedan kör jag på adaptern en månad igen 0ch så rullar det på. När jag kör på adaptern står det alltid på 100 procent.

Enligt tillverkaren bör man ladda ur batteriet då och då, det tar då laddningen bättre och håller längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...