Orvaldo Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Väldigt luddig trådtitel, men jag ska skicka med ett screenshot. Jag vill alltså att den rutan ska poppa upp fortare. Det fanns en sida där det stod hur man gjorde, man skulle ändra något i registret. Hittar dock inte sidan och kommer inte ihåg vad man skulle ändra. Hoppas någon vet. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Tiden för thumbnailarna att komma upp borde vara 0, dock blir hela systemet sjukt buggigt och helt felaktigt om man ändrar den tiden till 0 eftersom även andra saker såsom startmenyn och sånt går på samma värde... Såvida man inte sätter på "never combine" navigerar man bara långsammare i Windows 7 som det är nu. Att man ska behöva hålla musen 0.4 sekunder EXAKT stilla över ikonen för att få reda på vad man har är ju bara idiotiskt. Borde komma upp direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Handlar ju nog mer om hastigheten på datorn...mina fönster poppar upp direkt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 8, 2009 Author Share Posted April 8, 2009 Tiden för thumbnailarna att komma upp borde vara 0, dock blir hela systemet sjukt buggigt och helt felaktigt om man ändrar den tiden till 0 eftersom även andra saker såsom startmenyn och sånt går på samma värde... Såvida man inte sätter på "never combine" navigerar man bara långsammare i Windows 7 som det är nu. Att man ska behöva hålla musen 0.4 sekunder EXAKT stilla över ikonen för att få reda på vad man har är ju bara idiotiskt. Borde komma upp direkt. Efter lite googlande på "thumbnail speed "windows 7"" så kom det upp. http://windows7center.com/windows-7-tips/s...e-in-windows-7/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Där har du den ja. Jag vill ha min på 0 men jag kan inte eftersom hela Windows buggar då för allt går efter detta värdet. Det är alltså inte bara thumbnailsen som påverkas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Anledningen varför systemet blir buggat är ju för att det tar några hundradelar att läsa in vad som ska visas i dom små thumbnailsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Anledningen varför systemet blir buggat är ju för att det tar några hundradelar att läsa in vad som ska visas i dom små thumbnailsen. ....eh!? Neeeeeeeehej... Anledningen är att andra saker i systemet använder samma register och det då blir så att bl a startmenyn visar sin jump list-avdelning på direkten vilket bara blir jobbigt. Buggigt är kanske inte rätt ord men det blir iaf galet. Vet inte hur du kommit fram till ditt meddelande? Thumbnailsen läses inte in någonstans, det är bara en förminskning av texturerna av fönsterna som redan finns sparade i ram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Min stog på 400, satte ner den på 40 och det tyckte jag blev lagom för då kan man ändå dra pekaren lagom snabbt förbi (över) en ikon utan att thumben poppar upp när man inte vill ha den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts