frölundaboy Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 hej igen alla kuniga data killar. nu vet jag inte va jag ska göra längre men min cpu vissar alldeles galet varmt tycker jag. vid ide 55-60 grader lod 70-90 grader. vilket jag tycker är alldeles för högt... jag har bytt kylpasta men ingen skilnad ny cpu kylare är beställd men kan det vara moderkortet? är ju mellan 3-5 år gammalt!!!!! så någon som vet??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Vad mäter du tempen med? Gissar på mätfel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasNilemo Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 hej igen alla kuniga data killar. nu vet jag inte va jag ska göra längre men min cpu vissar alldeles galet varmttycker jag. vid ide 55-60 grader lod 70-90 grader. vilket jag tycker är alldeles för högt... jag har bytt kylpasta men ingen skilnad ny cpu kylare är beställd men kan det vara moderkortet? är ju mellan 3-5 år gammalt!!!!! så någon som vet??? Vilken sorts processor e det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 speed fan och siw. Har Du kollat upp kylflänsarna? Kan vara täppta med damm! Eller dålig fart på fläkten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasNilemo Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 amd 5200 x2 Ja maxtempen på en sån om det e en 65nm ska vara runt 55-70 grader.. så gör som sunshina säger kolla flänsrana så de är "rena", diska den eller nått kola så den är plan i ytan osv Kan ju va så att den får för mycket ström men det är ju bara spekulationer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasNilemo Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 jo det är en 65nm ... Testa med en annan heatsink och en annan fläkt bara för att och se vad det gör. sorry antagandet att du har en hel hink med delar du kan testa med var inte meningen, bara en tanke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts