Gå till innehåll

Random Episode


Gäst al6

Recommended Posts

Okej så eftersom jag nyligen fixat fram en jävla massa avsnitt Family Guy tänkte jag det skulle passa att låta datorn ta fram ett slumpvalt avsnitt och spela när jag ville. Jag vet inte om det redan finns en lösning men jag gjorde en egen som ni kan använda om ni vill. Riktigt bekvämt att även kunna lägga en ikon i Windows 7 taskbaren :)

Det är ett vanligt program som ni lägger i samma mapp som era filmer. Filmerna kan även vara sorterade i undermappar som jag har gjort på bilden. Programmet letar upp alla filer i samma mapp och alla dess undermappar och spelar sen en slumpad fil. Vill man ha en ikon i taskbaren på Windows 7 lägger man först filen i rätt mapp och sen drar man filen från den mappen till taskbaren (på det viset letar programmet i rätt mappar). Har man inte Windows 7 kan man bara dra en vanlig genväg till skrivbordet. Man kan även döpa om filen hur man vill, tex till "Spela slumpat avsnitt" eller hur man nu vill ;)

Så när man har fixat detta räcker det att man trycker på ikonen i taskbaren så kommer ens favoritserie upp :D Gillar man inte avsnittet trycker man bara på ikonen igen så byts ju avsnittet ut mot ett nytt (iaf i Windows Media Player).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en annorlunda idé. Jag tycker själv det verkar ganska meningslös för just TV-serier av många anledningar men skulle kunna funka för musik, men programmet hittar kanske bara filmfiler?

I Windows 7 kan man för övrigt högerklicka på filer (vissa typer) och välja "Pin to taskbar" eller "Pin to startmenu", smidigare än att dra runt dem tycker iaf jag. Ett tips ifall du missat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en annorlunda idé. Jag tycker själv det verkar ganska meningslös för just TV-serier av många anledningar men skulle kunna funka för musik, men programmet hittar kanske bara filmfiler?

I Windows 7 kan man för övrigt högerklicka på filer (vissa typer) och välja "Pin to taskbar" eller "Pin to startmenu", smidigare än att dra runt dem tycker iaf jag. Ett tips ifall du missat det.

De flesta serier är ju inte linjära, Vänner är kanske det men Family Guy, Simpsons och möjligtvis Scrubs kan man köra random för att få en blandad smak av de olika säsongerna. Sen så har du nog missförstått vad man skulle göra; man drar inte runt några filer, man lägger bara ett program i en mapp sen är man klar. Programmet funkar för alla filer; program, filmer, spel, musik, osv...

Förmodligen finns det en slumpknapp i Windows Media Player, men då lär man behöva skapa spellistor som då inte blir aktuella om man skulle fixa nya avsnitt. Jag älskar att kunna se slumpat iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...