Guest yassin_2999 Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Hej E-Son! Eftersom det är ofta du som kommer med olika finurliga register-hack så skulla jag vilja få lite hjälp av dig med två saker. Jag skulle vilja skriva dessa saker som reg-filer så att man slipper gå in varje gång i registret när man vill göra ändringen. 1. Få bort Dokument-alternativet ifrån Start-menyn. Jag har googlat lite och det är ett DWORD med ett värde på 1, som man ska lägga in som heter NoRecentDocsMenu på denna sökväg: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer 2. Få bort Delade mappen och Dokument-mappen från "Den här datorn". Samma sak här, man lägger in ett DWORD som heter NoSharedDocuments med värdet 1 på sökvägen som heter: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Hej! Vad gäller "NoRecentDocsMenu" och NoSharedDocuments" så kan du även göra dom inställningarna i grupprinciperna, gpedit.msc / Administrativa mallar / Startmenyn och aktivitetsfältet... men det här kanske är enklare! Dessa registernycklar ändrar dock bara aktuellt windowskonto... vill du göra samma inställning för alla konton på datorn så får du ändra en nyckel till! Samma sökväg, fast i HKEY_LOCAL_MACHINE! NoRecentDocsMenu.reg Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "NoRecentDocsMenu"=dword:00000001 NoSharedDocuments.reg Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "NoSharedDocuments"=dword:00000001 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 Tusen tack E-Son! Jag ska försöka hitta screenshots över de olika lägena så att andra förstår vad som är skillnaden. Förklaring: NoRecentDocsMenu.reg Tar bort "Dokument-alterantivet" från start menyn Förklaring: NoSharedDocuments.reg Tar bort delade dokument-mappen ifrån "Den här datorn" Standard så ser det ut så här: Utan delade dokument: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts