Gå till innehåll

Anonymitetsprogram


Lithium

Recommended Posts

Hej,

Jag letar som en galning efter något bra program som kan dölja mig helt och hållet från internet. Jag har provat TOR och OpenVPN men TOR är tydligen rätt så känt för att läcka information om personen som använder programmet. OpenVPN fattade jag ingenting av, för komplicerat.

Så det jag letar efter är:

  • IP hider (av något slag)
  • Något som blockerar inkommande connections (kanske PeerGuardian?)
  • Någonting som fungerar som en VPN tjänst (Fast lite enklare UI)
  • Det ska vara Gratis!

Skriver om jag kommer på mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 68
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

PeerGuardian2 använder jag.. sålänge man håller sig uppdaterad med deras listor så kommer den blocka det mästa.

Kan man vara anonym på internet mm då " Döljer den IP adress" ? om den blockerar alla inkommande IPv4 (TCP, UDP, ICMP, etc) hur fungerar alla program som behöver skicka och ta i mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konfunderad? Varför vara anonym på InterNet??? Döljer man något, så är detta ej rätta platsen för det. Kan tänka mig att det finns skrivna program av sådana som ändock kan komma åt info! Man är ej skyddad från anonymitet, även om man kanske vill detta.... Det är dock vad jag kan tänka mig.

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konfunderad? Varför vara anonym på InterNet??? Döljer man något, så är detta ej rätta platsen för det. Kan tänka mig att det finns skrivna program av sådana som ändock kan komma åt info! Man är ej skyddad från anonymitet, även om man kanske vill detta.... Det är dock vad jag kan tänka mig.

:blink:

Det är väll upp till var och en hur dem vill vara, själv vill jag vara lite av varje hehe.

X Döljer man något, så är detta ej rätta platsen för det vad vet du om det? varken jag eller dem andra har inte snackat om hemma gjorda bomb eller något olaglig utan hur man kan bli anonym.

Kan inte vissa personer låta bli?!!! utan måste såga ner eller hugga!!! är det luften som gör så eller vad är det för fel på vissa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll upp till var och en hur dem vill vara, själv vill jag vara lite av varje hehe.

X Döljer man något, så är detta ej rätta platsen för det vad vet du om det? varken jag eller dem andra har inte snackat om hemma gjorda bomb eller något olaglig utan hur man kan bli anonym.

Kan inte vissa personer låta bli?!!! utan måste såga ner eller hugga!!! är det luften som gör så eller vad är det för fel på vissa?

Fildelning troligen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Konfunderad? Varför vara anonym på InterNet??? Döljer man något, så är detta ej rätta platsen för det. Kan tänka mig att det finns skrivna program av sådana som ändock kan komma åt info! Man är ej skyddad från anonymitet, även om man kanske vill detta.... Det är dock vad jag kan tänka mig.

:blink:

Om vi tittar på det så här.

Vad väljer du av dessa två alternativ?

1.Gå ut näck på ett torg där alla kan se dig?

2.Eller vill du vara naken privat utan att alla ser dig?

Precis samma princip gäller ditt privatliv.

Eller tror du att alla är "skumma terrorister" som vill ha ett privatliv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Fildelning troligen....

Nej!

Det handlar om att få ha ett privatliv, utan myndigheters ständiga insyn.

Det finns säkert de som tror att de inte klarar sig på egen hand utan att någon ser till dem. Jag tillhör inte den skaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

Det handlar om att få ha ett privatliv, utan myndigheters ständiga insyn.

Det finns säkert de som tror att de inte klarar sig på egen hand utan att någon ser till dem. Jag tillhör inte den skaran.

Tack nu finns det någon som vet va privatliv är. bara för att man vill vara lite privat så är man Skum eller terrorist mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Tack nu finns det någon som vet va privatliv är. bara för att man vill vara lite privat så är man Skum eller terrorist mm.

Precis.

Det tjatas om fildelning och att man är "olaglig" så fort man vill ha ett privatliv. Kan inte förstå det resonemanget alls. Alla har rätt till ett privatliv utan andras ständiga insyn.

Och när vi håller på att förlora den rättigheten så..........

1.Några reagerar starkt (jag bland annat)

2.En del börjar tjata om att man vill "gömma något" för att man antagligen är "olaglig"

3.En del reagerar inte alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fildelning troligen....

Hehe du är jätte rolig. tycker du att det är värre än att man har en full jävel i nätverkskabeln som går igenom allt om får och skickar(FRA)? :D

Den dagen FRA lagen gick igenom var det den dagen alla medborgare i landet förlorade sina rättigheter till %50 om inte mer och det är värre än ladda ner eller dela med sig några filar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

Det handlar om att få ha ett privatliv, utan myndigheters ständiga insyn.

Det finns säkert de som tror att de inte klarar sig på egen hand utan att någon ser till dem. Jag tillhör inte den skaran.

ok ok ..ja tur att det finns vpn-tunnlar då....den här funkar bra..http://www.alonweb.com/ men går inte att fildela med..inte dc++ iaf den är gratis .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Fildelning troligen....

Oj oj oj, vad hemskt. Folk har fildelat och stäms på uppdiktade fantasisummor av giriga amerikanska multimediabolag som vill styra världen.

Nu måste givetvis hela folket övervakas av pappa staten som i forna Ryssland eller Östtyskland.

Snälla nån, get real.............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det kan vara så.. lite, jag litar till exempel inte på folk som inte driker sprit.. jag tror att de har nått att dölja :P

Alla har något och dölja men frågan är om det är hembränd eller smugglings sprit, och vi ville vara lite anonym och inte tala om för alla vad vi gör och det verkar vara fy skam för många.

Så länge finns det folk som er som tror att om man vill vara privat så är det skum lär vi aldrig få stora PAPPAN och fatta att det är FAKTISKT vi som är medborgare bestämmer och inte dem det var för F******* vi som valde dem, har dem glömt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Alla har något och dölja men frågan är om det är hembränd eller smugglings sprit, och vi ville vara lite anonym och inte tala om för alla vad vi gör och det verkar vara fy skam för många.

Folk måste ha samma höga uppfattning om sig själva...som en komocka.

Oj oj, staten är allvetande Gud och vi stackars fotfolk vet ingenting. Vi gör bäst i att göra som pappa staten säger åt oss utan att ifrågasätta ett enda ord. Vi vill bli övervakade eftersom vi inte kan ta hand om oss själva.

Nedvärdera er inte på det där sättet.

Staten skall inte lägga sig i vare sig mitt eller andras privatliv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, ha ,ha..... Detta inlägg gjorde jag bara för att se hur reaktionen blev. Riktigt överraskande faktiskt! Menade inget illa i det hela, utan blev bara nyfiken!

Hoppas att NI inte tog för ILLA UPP! (Kanske?) Men roligt att se alla svar......

Antal inlägg #xxx, kan ju slå rekord? Vem vet? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://ipredator.se/ kommer snart...3.En del reagerar inte alls...tankar på som vanligt..

kommer inte funka.

gå med i http://www.ipredia.se/ IDAG. jag blev med den 1 Aprill. delar mitt nätverk med alla (jag har 1 öppet nätverk och ett privat) håppas alla gör som jag så att vi kan stoppa IPRED! IPred drabbar alla tilloch med alla som inte har internet.. folk fattar inte vad vi menar nu för dom tänker bara på nuet. vänta bara i 2-4 år så ska ni få se..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer inte funka.

gå med i http://www.ipredia.se/ IDAG. jag blev med den 1 Aprill. delar mitt nätverk med alla (jag har 1 öppet nätverk och ett privat) håppas alla gör som jag så att vi kan stoppa IPRED! IPred drabbar alla tilloch med alla som inte har internet.. folk fattar inte vad vi menar nu för dom tänker bara på nuet. vänta bara i 2-4 år så ska ni få se..

Har du varit i framtiden eller?

Å du en annan grej, vad vinner DU på att dela DITT nät med andra.. seriöst nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Har du varit i framtiden eller?

Å du en annan grej, vad vinner DU på att dela DITT nät med andra.. seriöst nu.

Man behöver inte vara speciellt smart för att se vartåt det är på väg, mot ett kontrollsamhälle.

IPRED är bara ett av stegen mot ett sådant. (FRA ACTA mf är på gång)

Vad han vinner?

Att IPRED blir helt värdelöst och att storebror inte kan sitta och styra honom som de vill?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte vara speciellt smart för att se vartåt det är på väg, mot ett kontrollsamhälle.

IPRED är bara ett av stegen mot ett sådant. (FRA ACTA mf är på gång)

Vad han vinner?

Att IPRED blir helt värdelöst och att storebror inte kan sitta och styra honom som de vill?

Dom har väll inte försökt styra Morno eller.. och hur som helst så är ju isåfall Mornos strategi tämligen värdelös då inget hot (va vi vet) är riktat mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Dom har väll inte försökt styra Morno eller.. och hur som helst så är ju isåfall Mornos strategi tämligen värdelös då inget hot (va vi vet) är riktat mot honom.

Jo, de säger till morno.........

- Nu har vi skapat en lag som gör att vi kan kolla dig, du får inte syssla med att tanka ned film från Piratebay.

Detta struntar morno helt och hållet i om han har ett öppet nätverk eftersom ingen vet vem som gjort vad i i hans nätverk.

Det gäller att reagera tidigt, sen är det försent. Både FRA och ACTA är på gång, båda är spionlagar. Att SÄPO får kolla vad du gjort på nätet borde vara alarmklocka nog tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...