sanna2005 Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Hej! undrar om någon kan hjälpa mig? När jag ska logga in på datan står det "det går inte att läsa in användarprofilen". Kommer bara in på mitt gästkonto. Behöver en ganska utförlig beskrivning, eftersom jag inte är så jättebra på det här med datorer. Tackar på förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Har du "hjälp och support i datorn så skriv användarkonto i dess sökruta så får du hjälp , detta är ett vanligt problem så har du sökt på detta forum eller google, detta problem löses genom att skapa nytt konto "användarkonton" och sen radera det som inte funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dwarf Posted April 15, 2009 Share Posted April 15, 2009 Kör en checkdisk kan fixa det om ntuser.dat filen är skadad. Funkar för det mesta med fullständig checkdisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spiran Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Kör en checkdisk kan fixa det om ntuser.dat filen är skadad.Funkar för det mesta med fullständig checkdisk. Jag har också samma problem, man kommer inte alls in i datorn...Hur kör man en checkdisk då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Jag har också samma problem, man kommer inte alls in i datorn...Hur kör man en checkdisk då? Menar du att datorn går igång men skärmen är svart ? har du startat skärmen ?. sanna ligger bra till då hon ändå kan logga in på gästkonto. Mer info tack ! startar datorn och skärmen funkar men sen händer inget då får man köra installationsskivan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sourna Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Du kan prova att starta datorn i felsäkert läge och sen systemåterställa datorn Alltid bra att prova det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts