freddehboy Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Hej Har vista 32 på en och vista 64 på en HDD men hur kan jag på ett enkelt vis få upp en meny under start där jag kan välja vilket OS jag vill köra med? Mvh Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Om jag inte är fel på det så skall du automatiskt få upp alternativ under booten om vilket OS du starta. Man kan dock stänga av denna funktionen så kolla under den här datorn - fliken avancerat - knappen startup and recovery (på engelsk OS). Där skall dom översta rutorna vara ibockade och ha en tid inställd så du hinner välja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 HejHar vista 32 på en och vista 64 på en HDD men hur kan jag på ett enkelt vis få upp en meny under start där jag kan välja vilket OS jag vill köra med? Mvh Fredrik Har du provat "EasyBCD" ? http://neosmart.net/dl.php?id=1 http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...s/EasyBCD.shtml Direktlänk: http://neosmart.net/downloads/software/Eas...BCD%201.7.2.exe /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 HejHar vista 32 på en och vista 64 på en HDD men hur kan jag på ett enkelt vis få upp en meny under start där jag kan välja vilket OS jag vill köra med? Mvh Fredrik Hej Fredrik! Jag har en Dell-dator. Har Vista som kom levererd med datorn, 2:a hårddisken installerade jag Windows 7:an. Vid uppstart så finns 2 alternativ. F2 = Setup, betyder att man kan ändra inställningar i BIOS. F12 = BOOT MENU, där väljer jag, om jag vill starta i Vista, CD, USB eller W7. Mycket enkelt på min dator. Vet inte vad Du har, men det lär väl vara något likadant ia.f... Ha det gott! Mvh// sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Skriv msconfig i startmenyn och gå till boot-fliken, där fixar du sånt här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
starplus Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Hej! Undrar om det funkar med ett 32 bitars och ett 64 bitars med samma startpartition, själv fick jag endast välja att köra 32 bitars på båda för den ville inte installera win 7 64 bitars. / Starplus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddehboy Posted April 17, 2009 Author Share Posted April 17, 2009 Hej Fredrik!Jag har en Dell-dator. Har Vista som kom levererd med datorn, 2:a hårddisken installerade jag Windows 7:an. Vid uppstart så finns 2 alternativ. F2 = Setup, betyder att man kan ändra inställningar i BIOS. F12 = BOOT MENU, där väljer jag, om jag vill starta i Vista, CD, USB eller W7. Mycket enkelt på min dator. Vet inte vad Du har, men det lär väl vara något likadant ia.f... Ha det gott! Mvh// sunshine Hej Tack för tipset Adnerzzon, väldigt bra program! Mvh Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts