Gå till innehåll

Windows XP läge för Windows 7


LightningStrike

Recommended Posts

WOW!!! Det måste testas. Och om det här fungerar för de flesta program som körs på XP - och allra helst på egenutvecklade program eller specialprogram till maskiner och annan utrustning - så har Microsoft i ett enda slag sopat undan det starkaste argumentet att inte uppgradera FRÅN XP till Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittills har bara 1 av mina vanliga program inte funkat i Windows 7 så ingen panik för min del men det är ju ändå en fantastisk grej om den funkar så bra som man kan hoppas. Betydligt bättre "överraskning" än de 10 nya bakgrundsbilder jag förväntat mig det skulle vara. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är klart ett framsteg och man addar en del annat till VPC2007, men i stort sätt så är jag ganska besviken på vad VPC teamet har lyckas komma upp med dom senare åren, saknaden av x64-guest support är helt ofattbart ur en viss synvinkel, samtidigt förstår jag deras tänkt som är baserat på att VPC först och främst handlar om appcomapt för legacy. Den här lösningen är O.K och väldigt snygg för att ingå for free i några SKUs. Men är ganska krånglig att underhålla/administrera, MED-V kommer att lösa några av dessa issues.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är klart ett framsteg och man addar en del annat till VPC2007, men i stort sätt så är jag ganska besviken på vad VPC teamet har lyckas komma upp med dom senare åren, saknaden av x64-guest support är helt ofattbart ur en viss synvinkel, samtidigt förstår jag deras tänkt som är baserat på att VPC först och främst handlar om appcomapt för legacy. Den här lösningen är O.K och väldigt snygg för att ingå for free i några SKUs. Men är ganska krånglig att underhålla/administrera, MED-V kommer att lösa några av dessa issues.

Inget stöd för x64 guests i kommande VPC alltså?

Fördelar med "XP Mode" är ju att det är fritt för alla och enkelt att komma igång med och använda, framför allt för kunder där applikationerna som kräver XP är få och används av få personer. MED-V lägger ribban högre och innebär centraliserad hantering, men är å andra sidan inte tillgängligt för alla. Helt olika målgrupper skulle jag påstå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget stöd för x64 guests i kommande VPC alltså?

Fördelar med "XP Mode" är ju att det är fritt för alla och enkelt att komma igång med och använda, framför allt för kunder där applikationerna som kräver XP är få och används av få personer. MED-V lägger ribban högre och innebär centraliserad hantering, men är å andra sidan inte tillgängligt för alla. Helt olika målgrupper skulle jag påstå :)

Efter som produkten inte är RTM:ad ännu så kan jag inte svara på det, VPC är också ett externt team som shippar en produkt huvudsakligen utanför windows, möjligt att något händer där, men inte som jag känner till.

Beror ju på hur man ser på "fritt för alla" denna lösning kommer endast finnas tillgängliga för vissa SKUs, kan tyvärr inte säga vilka ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på hur man ser på "fritt för alla" denna lösning kommer endast finnas tillgängliga för vissa SKUs, kan tyvärr inte säga vilka ännu.

Professional, Enterprise och Ultimate om man ska tro ryktena i alla fall :) Det jag menar är att man inte måste ha Software Assurance eller andra avtal som är fallet för att använda MED-V. Fast vem vet, det kanske blir samma sak med "XP Mode". Den som lever får väl se hur det blir med den saken :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...