izon Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 INTERNAL_POWER_ERROR (a0) The power policy manager experienced a fatal error. Arguments: Arg1: 00000101, Unhandled exception occured while processing a system power event. Under uppstarten av windows drog jag ur min rgbkabel ur laptopens baksida (hade tittat på film kvällen innan). Är min laptopskärm inkompatibel med windows7 drivisarna? Eller blev det helt enkelt bara någon form av strömfall som gjorde så att detta uppstod då jag drog ur kabeln? FOLLOWUP_IP: monitor!BrightnessCallback+1d 962cd1cf 8b7508 mov esi,dword ptr [ebp+8] SYMBOL_STACK_INDEX: c SYMBOL_NAME: monitor!BrightnessCallback+1d FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: monitor IMAGE_NAME: monitor.sys DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 494319ea FAILURE_BUCKET_ID: 0xA0_monitor!BrightnessCallback+1d BUCKET_ID: 0xA0_monitor!BrightnessCallback+1d Followup: MachineOwner --------- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Den har antagligen inte laddat drivrutinerna till din laptop display, starta om datorn och se om du får samma fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
izon Posted April 26, 2009 Author Share Posted April 26, 2009 Den har antagligen inte laddat drivrutinerna till din laptop display, starta om datorn och se om du får samma fel. Allt fungerar ju som det skall. Undrade ju mer om det går att utläsa vad det var som orsakade det. Då jag kört windows7 på denna laptop sedan v7000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Drivrutinen var inte laddad, och då när du drog ur kabeln så initierades drivrutinen. Eftersom den inte var komplett laddad så uppstår problemet. "monitor!BrightnessCallback+1d 962cd1cf 8b7508 mov esi,dword ptr [ebp+8] " Detta var tänkt att laddas, för att du ska se något på skärmen. Monitor.sys ska initiera detta, vilket inte fungerar. Närmare än så kan jag inte beskriva problemet, hoppas att du är nöjd eller så får någon annan som är mer programmeringskunnig förklara bättre för dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts