Gå till innehåll

Voice Over IP


Sleepwalker

Recommended Posts

Det har talats om att vissa VO-IP program inte fungerar som dom ska i Windows 7.

Ett som många gamers har haft problem med är Ventrilo. Det talas om problemet i denna tråd:

Problem med Ventrilo 2.1.4

Någon som brukar använda detta och vet om hur det fungerar i 7100 (RC)?

Jag vet en som testade det där programmet i "Windows 7x64 build 7068", och problemet var fortfarande kvar.

Ska man måsta använda XP-Mode på ett sådant program om det inte funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla Ventrilo Servrar efter 2.1 måste crackas eller köpas för att få ett större antal användare eller ändra port.

Jag hostar bland annat en klan + att jag kör själv på en annan server och vill inte köra med någon crackad version och har heller inte råd att köpa fler slots.

2.1 används av dom flesta även fast det är bättre ljud och säkerhet i dom nyare. Så jag antar att om den fortfarande buffrar efter ett tag så måste jag köra den gamla i XP-Mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så är det ju. Visste inte ens att det fanns crack till de nyare. Vi har alltid hyrt, ingen särskilt stor kostnad om man är ett gäng som delar på det. Men varför kör ni inte TS istället då? Visst jag föredrar Ventrilo men TS är ju inte dåligt heller. Fast det kanske inte heller funkar med windows 7 iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...