e-son Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 SpecialFoldersView är ett väldigt användbart verktyg för att fixa med systemmappar. Inget mer oändligt "browsande" efter svårfunna mappar långt ner i strukturen. Starta SpecialFoldersView och du kommer snabbt åt det mesta, och har även tillgång till diverse nyttiga specialfunktioner i programmet. Programmet är så klart portabelt, som det mesta från NirSoft. Programmet förtjänar en svensk översättning, som i vanlig ordning läggs ut här i forumet först. Om inget oförutsett inträffar finns den snart för nedladdning även på hemsidan! SweLangSpecialFoldersView110.zip Edit: Eftersom programmet kan användas i flera Windowsversioner, ansåg jag det föga lönt att översätta Mappnamnen... det verkliga mappnamnet återfinns istället sist i sökvägen, i dom fall det inte stämmer med första kollumnen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Tack för översättningen e-son! De skulle lägga till C:\WINDOWS\Installer, och kunna visa den i programmet, på ett intelligentare sätt än Utforskaren gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 De skulle lägga till C:\WINDOWS\Installer, och kunna visa den i programmet, på ett intelligentare sätt än Utforskaren gör. Förstår vad du menar, men den mappen existerar inte i Vista... om det möjligen kan vara därför den inte finns med som direktlänk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Förstår vad du menar, men den mappen existerar inte i Vista... om det möjligen kan vara därför den inte finns med som direktlänk! Hoppsan! Det hade jag ingen aning om. Var hamnar då alla .msi-filer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 Hoppsan! Det hade jag ingen aning om. Var hamnar då alla .msi-filer? Sorry... den finns så klart! Jag visade inte dolda systemmappar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrO Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Tack e-son! Perfekt att ha på USB´t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Resultatet från VirusTotal är inte så vackert. Jag rapporterade det till Comodo som ett möjligt falsklarm, och med aktuell databas (1163) detekteras inte programmet. VirusTotal ligger efter, då de troligen inte har uppdaterat programmet (3.8 > 3.9), och därför inte kan uppdatera databasen. Slutsats: SpecialFoldersView är tydligen inte så farligt som det ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 15, 2009 Author Share Posted May 15, 2009 Det är inte ett dugg farligt.... men skulle kunnat vara, om det t.ex hade installerats på datorn utan din vetskap, och kanske körts bakom något rootkit! Ett bra antivirusprogram frågar helt enkelt om det är något du själv har applicerat eller om det är för dig okänt, och ger dig möjlighet att bekämpa eller att undanta från framtida sökningar... UTAN att köra nån jäkla oåterkallelig autorensning á la Norton, eller liknande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts