Gå till innehåll

Trögt!


guten

Recommended Posts

Varför tar det tio sekunder för IE8 att starta upp? IE7 kom direkt. Även ny adress tagen från favoriter tar tid liksom ny flik. Det blir alldeles tyst i tio sek. ingenting verkar hända, ingen blink på HD-lampan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tar det tio sekunder för IE8 att starta upp? IE7 kom direkt. Även ny adress tagen från favoriter tar tid liksom ny flik. Det blir alldeles tyst i tio sek. ingenting verkar hända, ingen blink på HD-lampan.

Det verkar vara massor av problem med IE 8... jag vill påstå att den är buggig som f..n! Verkar vara en hel del kompatibilitetsproblem.. och då menar jag inte kompatibiliteten med websidor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte rekommenderat, men sägs att det ska gå snabbare om man startar det som administratör, Annars prova göra en total återställning av Ie's inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tar det tio sekunder för IE8 att starta upp? IE7 kom direkt. Även ny adress tagen från favoriter tar tid liksom ny flik. Det blir alldeles tyst i tio sek. ingenting verkar hända, ingen blink på HD-lampan.

Hej igen. Har Du spyboot installerat? Det kan oxå skapa problem. Men i så fall tar Du bort immuniseringen i Spybot genom att först välja Immunize och sedan Undo (om du har svensk Spybot så blir det väl Immunisering och Ångra eller något liknande).

Du stänger av de två realtidsskydden i Spybot genom att välja Tools - Resident (Verktyg - ?) i vänsterkolumnen och avbocka de två rutorna som handlar om SDHelper och TeaTimer.

Starta sedan om datorn och nu när inget är igång av Spybot så går att avinstallera programmet

essin :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-sons antagande om buggar tror jag på. Jag skall kolla vidare med microsoft. Att ta bort Spy-Bot finns inte i min värld! Den har räddat mitt register mer än en gång! Jag kör som administratör på mitt konto, att göra en total återställning kanske kan vara ett försök värt att utföra.

På MS hemsida finns det, som jag kan finna, endast instruktioner om hur man tar bort IE8 så även MS har insett att IE8 var ett stolpskott verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...