__087 Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Hej hej, jag ska installera om en gammal dator åt min syster. På datorn ligger nu windows xp home men jag tänkte installera windows xp pro istället. Kan jag bara formatera C:\ med xp pro skivan och sen installera eller måste jag ha en xp home skiva? Mvh // __087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Hej hej, jag ska installera om en gammal dator åt min syster. På datorn ligger nu windows xp home men jag tänkte installera windows xp pro istället. Kan jag bara formatera C:\ med xp pro skivan och sen installera eller måste jag ha en xp home skiva? Mvh // __087 Du måste ha en "pro skiva" och licensnyckel till XP Pro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Har du licens för XP pro, så går det bra att göra så! Men skippa formateringen... ta bort den befintliga XP home-partitionen i stället, och starta den nya installationen på "Opartitionerat utrymme"... så formaterar installationsprocessen automatiskt, och du får en "Clean install" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
__087 Posted May 3, 2009 Author Share Posted May 3, 2009 Har du licens för XP pro, så går det bra att göra så! Men skippa formateringen... ta bort den befintliga XP home-partitionen i stället, och starta den nya installationen på "Opartitionerat utrymme"... så formaterar installationsprocessen automatiskt, och du får en "Clean install" hehe ok, då får ja tacka så mycket för hjälpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts