Gå till innehåll

installera xp pro på en xp home dator


__087

Recommended Posts

Hej hej, jag ska installera om en gammal dator åt min syster. På datorn ligger nu windows xp home men jag tänkte installera windows xp pro istället. Kan jag bara formatera C:\ med xp pro skivan och sen installera eller måste jag ha en xp home skiva? Mvh // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej, jag ska installera om en gammal dator åt min syster. På datorn ligger nu windows xp home men jag tänkte installera windows xp pro istället. Kan jag bara formatera C:\ med xp pro skivan och sen installera eller måste jag ha en xp home skiva? Mvh // __087

Du måste ha en "pro skiva" och licensnyckel till XP Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du licens för XP pro, så går det bra att göra så! Men skippa formateringen... ta bort den befintliga XP home-partitionen i stället, och starta den nya installationen på "Opartitionerat utrymme"... så formaterar installationsprocessen automatiskt, och du får en "Clean install"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du licens för XP pro, så går det bra att göra så! Men skippa formateringen... ta bort den befintliga XP home-partitionen i stället, och starta den nya installationen på "Opartitionerat utrymme"... så formaterar installationsprocessen automatiskt, och du får en "Clean install"

hehe ok, då får ja tacka så mycket för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...