Gå till innehåll

windows XP server


PrzaN

Recommended Posts

Hej! Jag har Windows XP på min server burk och undrar ifall jag ska installera några grafik/ljukorts drivrutiner på datorn, samma sak med chipset och andra som drivrutiner.!

Servern kommer vara, vent, cs och filserver

Det är en överklockad p4 med 1024 mb 600 mhz ram på 100/100 mbits lina

Söker gärna lite råd också, om tjänster man inte behöver eller någon annat jag ska tänka på för att få den så snabb som möjligt!

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har Windows XP på min server burk och undrar ifall jag ska installera några grafik/ljukorts drivrutiner på datorn, samma sak med chipset och andra som drivrutiner.!

Servern kommer vara, vent, cs och filserver

Det är en överklockad p4 med 1024 mb 600 mhz ram på 100/100 mbits lina

Söker gärna lite råd också, om tjänster man inte behöver eller någon annat jag ska tänka på för att få den så snabb som möjligt!

Tack på förhand! :)

Windows XP är inget serveroperativsystem. Ska du inte koppla högtalare eller skärm till "servern" finns det ingen anledning att installera drivrutinerna. Men å andra sidan, vad spelar det för roll om du gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du ska satsa på en Server OS istället kanske Ubunutu eller kanske Windows Server 2003 eller 2008?

Tror inte det är helt lätt att konfigurera Ubuntu Server så han får sina grejer att funka. Tror heller inte att han kommer köpa licens för 2003 eller 2008 server. Vi håller inte på med piratgrejer, eller hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja HlK vem vet. jag gör då det inte men kanske nån gör det.. vem vet. bara tiden vet.

Han kan ju iof köra en 120 dagars testversion av 2003 eller 2008. Tänkte inte på det :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Du använder den som filserver antar jag. Du måste ju installera de drivrutiner du använder. Chipset är ju en av dem. Du kanske vill koppla skärm och tangentbord tillfälligt för att vid behov lättare kunna jobba med datorn, och då kan det ju vara bra att ha drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...