Sunshine Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Hejsan! Jag skulle installera nyare version av Vistas SP2, men blir tillsagd att avinstallera förhandsversionen och starta om installationen! Nu var det ju så att, vid förra installen så tog jag ju bort installfilerna för att spara utrymme. SÅ HUR BÄR JAG MIG ÅT FÖR ATT TA BORT SP2 och installa den nyare versionen? Måste jag in i registret och ta bort detta, denna väg? Mvh//Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 vet ej men ev kan du kanske installera förhandsversionen en gång till och sen avinstallera den,bara en fundering vet ej om det funkar mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Det går alltså inte att ta bort i Program och funktioner? och uppdateringen KB948465 går inte att avinstallera från "installerade uppdateringar"? Då är det ominstallation skulle jag tro, då service pack cleanup, gör servicepacket permantent, vilket vad jag kan minnas också står när man kör kommandot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted May 4, 2009 Author Share Posted May 4, 2009 Det går alltså inte att ta bort i Program och funktioner? och uppdateringen KB948465 går inte att avinstallera från "installerade uppdateringar"? Då är det ominstallation skulle jag tro, då service pack cleanup, gör servicepacket permantent, vilket vad jag kan minnas också står när man kör kommandot. Den nya heter också KB948465 och den säger att förhandsversionen måste tas bort. Får avvakta flera svar! Tackar så länge..... Mvh//Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Har ni hört talas om "systemåterställning"? Om du inte har raderat dessa såklart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Om du kört compcln.exe så är det ominstallation som gäller, gör en "uppgradering" så behåller du alla filer och program Om inte systemåterställningspunkten finns kvar vill säga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted May 4, 2009 Author Share Posted May 4, 2009 Om du kört compcln.exe så är det ominstallation som gäller, gör en "uppgradering" så behåller du alla filer och program Om inte systemåterställningspunkten finns kvar vill säga. Oki! Skall försöka igen, har ju provat med negativt resultat. Men NYTT FÖRSÖK skall göras! Tackar igen för svaren! Mvh// Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts