Gå till innehåll

Kan ej installa SP2?


Sunshine

Recommended Posts

Hejsan!

Jag skulle installera nyare version av Vistas SP2, men blir tillsagd att avinstallera förhandsversionen och starta om installationen! Nu var det ju så att, vid förra installen så tog jag ju bort installfilerna för att spara utrymme.

SÅ HUR BÄR JAG MIG ÅT FÖR ATT TA BORT SP2 och installa den nyare versionen? Måste jag in i registret och ta bort detta, denna väg?

Mvh//Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alltså inte att ta bort i Program och funktioner?

och uppdateringen KB948465 går inte att avinstallera från "installerade uppdateringar"?

Då är det ominstallation skulle jag tro, då service pack cleanup, gör servicepacket permantent, vilket vad jag kan minnas också står när man kör kommandot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går alltså inte att ta bort i Program och funktioner?

och uppdateringen KB948465 går inte att avinstallera från "installerade uppdateringar"?

Då är det ominstallation skulle jag tro, då service pack cleanup, gör servicepacket permantent, vilket vad jag kan minnas också står när man kör kommandot.

Den nya heter också KB948465 och den säger att förhandsversionen måste tas bort. Får avvakta flera svar! Tackar så länge.....

Mvh//Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kört compcln.exe så är det ominstallation som gäller, gör en "uppgradering" så behåller du alla filer och program :) Om inte systemåterställningspunkten finns kvar vill säga.

Oki! Skall försöka igen, har ju provat med negativt resultat. Men NYTT FÖRSÖK skall göras!

Tackar igen för svaren!

Mvh// Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...