Gå till innehåll

Kan någon visa skärmdumpar från RC1 tack?


Kakmonster

Recommended Posts

Hej alla,

hur jag än har letat på Alltomxp.se och Alltomvista.se så har jag inte hittat några skärmdumpar på den senaste versionen av Windows 7, det vill säga Release Candidate 1 (RC1). Kan någon förbarma sig över oss som är nyfikna och lägga upp några valfria bilder som representerar det nya utseendet på ett bra sätt?

Det här kanske låter knäppt, men jag är särskilt nyfiken på hur startknappen ser ut! :) I de tidigare byggena av Windows 7 har Microsoft tyvärr "byggt in" den runda knappen helt och hållet i aktivitetsfältet. Jämför man med hur det ser ut i Vista, där den runda startknappens ovandel sticker ut lite snyggt utanför fältet och sträcker sig en bit ut i skrivbordet, ser de tidigare byggena av Windows 7 tyvärr mycket fulare ut. Men det kanske är åtgärdat i RC1?

/Kakmonster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt på http://techworld.idg.se/2.2524/1.221619/bi...en-av-windows-7, där ser du en version som är mycket när RC1.

Jag kommer även att göra ett nytt bildspel till slutet av veckan, så håll utkik på startsidan eller i forumet så kommer du att se bilder på Windows 7 RC!

Tack för svaret Stenis. Även om jag precis som de flesta andra skyr IDG:s fulhackade HTML-sajter som pesten antar jag att det får bli ett substitut till en sajt värd namnet (läs: Alltomxp.se och Alltomvista.se :) ) tar sig an uppdraget! :)

Återigen, tack för svaret och ha en fin majkväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6
Hej alla,

hur jag än har letat på Alltomxp.se och Alltomvista.se så har jag inte hittat några skärmdumpar på den senaste versionen av Windows 7, det vill säga Release Candidate 1 (RC1). Kan någon förbarma sig över oss som är nyfikna och lägga upp några valfria bilder som representerar det nya utseendet på ett bra sätt?

Det här kanske låter knäppt, men jag är särskilt nyfiken på hur startknappen ser ut! :) I de tidigare byggena av Windows 7 har Microsoft tyvärr "byggt in" den runda knappen helt och hållet i aktivitetsfältet. Jämför man med hur det ser ut i Vista, där den runda startknappens ovandel sticker ut lite snyggt utanför fältet och sträcker sig en bit ut i skrivbordet, ser de tidigare byggena av Windows 7 tyvärr mycket fulare ut. Men det kanske är åtgärdat i RC1?

/Kakmonster

Nej, startknappen är inbyggd i startraden och kommer inte att komma ut :( Tycker själv det ser helt kantigt och fult ut men man får väl leva med det. Microsoft är ju trots allt inte Apple ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6
Genom att välja att visa små ikoner i Taskbaren så sticker startbollen/orben ut ovanför kanten!

A men då går man misste om dom stora ikonerna, inte snyggt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte va folk vill ha för megastor boll i hörnet.

Jag håller med om att ikonerna blir näst intill för små när man gör dem små för att få "bollen" att sticka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...