Gå till innehåll

Windows 7 Upgrade advisor beta


CGD

Recommended Posts

Laddade ner och körde sagda program med märkligt resultat.

Som vi tidigare sett här i Forumet så kommer det att bli problem med NIS 2009. Det klagades också på Tweak UI, men mer information fanns här http://support.microsoft.com/. Men var? Eller vet någon om det kommer ett Tweak UI för sjuan?

Mer förvånad blev jag över drivrutiner till min skrivare Canon PIXMA iP4000. Efter installation finns de att hämta på Windows update. Men jag tänkte köpa en nyutkommen skanner från Canon och mejlade dem om drivrutiner, för den och min skrivare, som skulle passa till Windows 7. Svar kom igår. Enligt Canon finns det inga drivrutiner till Windows 7 för någon utav produkterna. Huruvida det kommer att komma några drivrutiner eller ej vet Canon inte idag. Beslut om detta kommer, om beslut tas, att komma tidigast efter det att Windows 7 finns ute till allmän försäljning.

Inom parentes sagt(Jag tycker det är bottendåligt att ett företag utav Canons kaliber inte ens kan meddela om det kommer en drivarutin eller ej).

Men Microsoft har tydligen drivrutiner, gör de verkligen egna drivrutiner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Microsoft gör inga egna drivrutiner, förutom för sin egna hårdvara vill säga. Däremot så är det så att så gott som alla drivrutiner för Vista fungerar även på Windows 7, och det är antagligen därför du hittar drivrutinen på Windows Update. Antagligen har supportorganisationen på Canon noll koll hur det fungerar och svarar därför med generella standardsvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle mycket väl kunna tänka mig du har rätt. Jag gillar Canons varor men deras suport har tidigare get mig märkliga svar.

Men du har inte helt rätt.

Jag har inte hittat drivrutiner till Windows 7 ännu utan jag har än så länge bara sett att Microsoft påstår sig ha dem. Första gången jag prövade Windows 7 så kopplade jag inte in någontig. Den här nya Windows 7 med XP mode har jag ännu inte hunnit installera. Eftersom mina gamla datorer som jag inte använder inte kan köra XP mode måste jag pröva på den dator jag använder varje dag. Dock med andra diskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

När jag installerade Windows 7 64 och därefter startade skrivaren installerades drivrutiner till den. Vad jag kan bedöma fungerade de lika bra och likadant som i Windows XP.

Vad är det hammerfall försöker köra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...