Gå till innehåll

"Mystiska" meddelanden på Windows Live Messenger som antagligen länkar till virus


Recommended Posts

Hej,

har på senaste tiden börjat få en massa "meddelanden" från vänner på Windows Live Messenger. Dessa meddelanden är på engelska och länkar till speciellt en hemsida men även vissa andra som jag gissar är för virus eller liknande och är säker på att det inte är personerna på andra sidan som skickar dom eftersom jag känner personerna i verkligheten. Det som händer är att persongen "loggar" in en sekund och skickar meddelandet och sen "loggar" ut.

Så, är det på min dator viruset sitter eller är det på mina vänners datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

personerna har själva fått såna meddelanden, klickat på länkarna och sen angett sitt användarnamn och lösenord.

be personerna byta lösenord på sina konton så slutar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

personerna har själva fått såna meddelanden, klickat på länkarna och sen angett sitt användarnamn och lösenord.

be personerna byta lösenord på sina konton så slutar det.

Ok, ska göra det. Alltså dom som har "viruset"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

kan ingen lägga in sökvägen till mappen där man ska ta bort filer, alltså den svenska sökvägen istället för att länka till en engelsk sida. alla hittar in när man får sökvägen på engelska. som jag tex:))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej rainwomen!

Ser att du har postat i en gammal tråd.

Är det som så att du behöver hjälp med att rensa bort eventuella otyg?

Om ja så starta en egen tråd i forumskategorin => Systemrensning av virus, spionprogram, trojaner och andra skadliga program <=

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showforum=41

Tala om vad som är problemet samt posta en TM HJT-logga så skall vi hjälpa dig

För att kunna hjälpa dig på bästa sätt och för att komma igång med att rensa rent från diverse otyg/otrevligheter så rekommenderar vi att du läser/följer nedanstående instruktioner mycket noga:

=> Trend Micro HiJack This (Nerladdning/Instruktioner):

Då du döpt om filen gör en TM HJT-logga kopiera in den hit till din tråd så får vi se hur det ser ut.

OBS:

Kopiera INTE in loggan (textfilen) som bifogad fil ej heller inom code-taggar eller annat.

Kopiera/klistra in loggan DIREKT i ditt inlägg.

//Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...