Gå till innehåll

akut hjälp ! usb-minne lyser rött + öppna 7z+ iso


Recommended Posts

Har inaktiverat ready bost i tjänster och skapat ny volym k disk 5, avinstallerat u3 med programmet på u3 .com för jag har laddat ner windows 7 på tom d-disk och tänkte kopiera över till usb-minnet men när nu usb-minnet lyser rött och pulserar lite ibland så är jag osäker på om allt är okey ??? läste tips om program att öppna z - iso fil kan fås på svenska och är enkelt förstå sej på (var inte 7zip) och sajten var " sourceforge. net " killen som tipsa va mörkfärjad och hette manou nånting , någon som vet ? ( surfa hela kväll o natt för att få veta så mycke som möjligt kring installation av w.7 och blev nervös att otyg slunkit in så rensade rubbet med ccleaner + total virussök. ) är det ok att usb-minnet lyser rött ? tack på förhand från villrådig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för usb minne?

Inte så att det är en röd lampa som ska lysa / blinka när du skriver / läser data till / från minnet?

Ska du installera eller flytta en installation av Windows 7 till usbminnet eller installationsfilerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt ok om USB-minnet lyser rött och pulserar lite ibland. Jag antar att du har ett SanDisk USB-minne.

Tänk också på att stora filer tar väldigt lång tid att överföra till ett USB-minne, i synnerhet om det är en Windowsinstllation på flera GB

Angåënde 7-zip, så finns det betydligt bättre grejer att ta till.

IZArc är ett komprimeringsprogram och det hittar du på http://www.izarc.org/index.html

Detta program kan även konvertera cd-avbilder till t ex ISO och även packa upp dem. Arkiv kan repareras, konverteras, krypteras, dekrypteras

Du behöver inget annat komprimeringsprogram sedan du testat IZArc Armékniven som alla borde ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för usb minne?

Inte så att det är en röd lampa som ska lysa / blinka när du skriver / läser data till / från minnet?

Ska du installera eller flytta en installation av Windows 7 till usbminnet eller installationsfilerna?

hmpf ! Tyckte jag skrev akut menmen vem har bråttom, har legat o slaggat en stund vilket jag har svårt för när jag har ett projekt igång så nu är inte min fråga akut längre. si3rra hur vet jag om minnet skall lysa rött eller ej ? jag fastnade för stenis råd om att kopiera /extrahera/ över w.7 (isofil ) till usb-minnet och installera win 7 från det vid uppstart, har även språkfilen nerladdad som ni tipsat om den ligger på c: hämtade filer. Läget låst just nu, har surfat på nätet så karusell i huvut av all info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar, jag har testat ett/avinstallerat igår för när det kommer frågor med ord svenska/engelska som man aldrig stött på tidigare så är det inte lätt, tycker mej känna igen namnet izars så testar nu. undrar nu om mitt problem beror på att jag lagt w.7 på d-disk (100 % ledigt) 3 GB/ la nu även izars på d-disk, skall ju ha w.7 på d-disk men borde kanske lagt på c: och därifrån till usb-minne ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

[Länk bortredigerad]

vad menas med att setup.exe skall vara i roten på skiva/ usb-minne ??? läst så på andra ställen och.

knepigt att inte länken till svensk w.7 kom med här eller.

Redigerad av Malou
Länk bortredigerad:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
[Länk bortredigerad]

vad menas med att setup.exe skall vara i roten på skiva/ usb-minne ??? läst så på andra ställen och.

knepigt att inte länken till svensk w.7 kom med här eller.

Att .exe filen ska ligga "fritt" på minnet och inte i en mapp.. bara direkt in på disken liksom

Redigerad av Malou
Länk bortredigerad:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att .exe filen ska ligga "fritt" på minnet och inte i en mapp.. bara direkt in på disken liksom

VARNING !!! gå inte in på länken jag bifogat, vet inte vad men när jag stängde ner nätet var F-secure ikonen borta och en installeraruta från pirate bay på skrivbordet, startade om och körde F-secure som dock inte hitta nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VARNING !!! gå inte in på länken jag bifogat, vet inte vad men när jag stängde ner nätet var F-secure ikonen borta och en installeraruta från pirate bay på skrivbordet, startade om och körde F-secure som dock inte hitta nåt.

Varför hämtar du inte Windows 7 hos Microsoft istället???? :unsure:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

PirateBay innehålkler just nu det mesta i virusväg, (beroende på IPRED och FRA-lagen)... Strunta :angry: i PirateBay, du får bara problem , jag lovar...

Och en ISO-fil öppnar du lätt med IZArc!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför hämtar du inte Windows 7 hos Microsoft istället???? :unsure:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

PirateBay innehålkler just nu det mesta i virusväg, (beroende på IPRED och FRA-lagen)... Strunta :angry: i PirateBay, du får bara problem , jag lovar...

Och en ISO-fil öppnar du lätt med IZArc!

håller med.. Men en sak bara, varför skulle IPRED och FRA ha något med viruskvantiteten på PirateBay att göra??? bara undrar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför hämtar du inte Windows 7 hos Microsoft istället???? :unsure:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

PirateBay innehålkler just nu det mesta i virusväg, (beroende på IPRED och FRA-lagen)... Strunta :angry: i PirateBay, du får bara problem , jag lovar...

Och en ISO-fil öppnar du lätt med IZArc!

tack för svar men har hämtat från microsoft och funkar inte:This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system

that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.trots IZarc, finns vid högerklick win7 inte valet extrahera ! helpa mej please ! varje gång jag klickar på win7 börjar den hämta filen igen.

:::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Montera iso filen med deamon-tools och sen kopiera innehållet, alternativt packa upp den med WinRar.

Borde ge mej nu efter jag testat med både bränna på skiva och usb-minne, vid bootning så kommer bara svart ruta med blinkande markör och går inte trycka någon knapp, ok ! jag kan testa daemon/ winrar med. Tack för att du bryr dej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade på winrar och daemon och herrejistanes vad problem folk hade med dom men så såg jag ett inlägg från någon med vista som var nöjd med

winrar och bifogade länk till " www.rarlab.com " laddade ner och var bekymrad för att IZArc har kidnappat win.7 filen men vågade inte röra i det utan startade winrar som i sin tur direkt kidnappade win.7,

eftersom ingen rekommenderad metod för win.7 funkat för mej så valde jag nu att ladda ner direkt till usb-minne och också packa upp i usb-minnet med winrar och nu har usb-minnet jobbat en timme,

ser att usb-minnet jobbar men har ju ingen aning om det går bra eller om det kommer att funka vid uppstart/installation, är på nya stationära datorn "acer aspire" som usb-minnet jobbar nu, är säker på att om jag tatt det på denna datorn så hade det funkat bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...