Gå till innehåll

uppdatering


Recommended Posts

hej jag har en fråga om vad jag behöver uppdatera så den klarar sig ett tag!!!

antingen processor.. amd phenom eller ett grafikkort ati eller geforce men det stora ? är om jag behöver uppdatera min data något..

nu har jag en data som inne holer

amd athlon 5200 x2 2,7 ghz Gainward BLISS GeForce 9600 gso

minne 4 gb och ett nättagg på 630 w

så hjälp mig mvh jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det stora ? är om jag behöver uppdatera min data något..

Ja det är ju utan tvekan den första och viktigaste frågan du ska ställa DIG, för det är ju bara DU som kan avgöra om du tycker datorn duger till det du vill göra med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju utan tvekan den första och viktigaste frågan du ska ställa DIG, för det är ju bara DU som kan avgöra om du tycker datorn duger till det du vill göra med den.

jag vill ju kunna spela nya spelen utan lagg när man drar upp uppläsningen på mera än 1024x800 :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte mycket om spel men det är väl så att om du har ett tillräckligt bra grafikkort så avlastar det processorn

så i ditt fall med tanke på att det är spelandet som är viktigt så vore det kanske ide att skaffa ett bättre grafikkort

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer som tub säger att grafikkortet drar det tunga lasset i spel. Men är processorn väsentligt sämre i förhållande till grafikkortet kan den bli en flaskhals också, så inom vissa gränser ska de båda balanseras mot varandra. Jag har väldigt dålig koll på AMD's processorer så kan tyvärr inte hjälpa dig med den avvägningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

komplett har en fyndavdelning där dom säljer demovaror men det är snabb omsättning på grejerna

så man får bevaka det lite du hade väl ett nvidia 9600 så ett 8800 el 9800 är väl ett bättre kort eller

ett ati kort kanske ett 4850 el högre

men det är svårt att navigera i grafikkortsdjungeln så det gäller att hålla lite koll och försöka läsa resencioner

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10072&...PRICE.1000-2500.

tub

P.S. glöm inte att kolla så att kortet får plats i burken för en del kort är stora som satan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...