pTr Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 1. Jag tänker eventuellt köpa en begagnad P3, men jag undra om det alltid har funnits en Blue ray spelare i P3:an. 2. Det finns några olika storlekar på den inbyggda hårddisken räcker det med den minsta (40GB)? Quote
Guest yassin_2999 Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 1. Ja, det har alltid funnits en Blu-Ray spelare i PS3:an. 2. Jag kan rekommendera minst 80 GB, för att 40 GB fylls ganska fort. Många spel behöver en installationsprocess på 3-5 GB. Eller så köper du en 40 GB:are och byter ut den själv mot en 120 eller 250 GB. Då räcker det gott o väl. Quote
Venoms Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 Tänk på att i de tidigste modellerna av 40gb finns det två chip.. oftast. Det ena är så du kan spela de flesta ps1 och 2-spelen men det är inte säkert att det funkar med alla. I de senare Ps3-maskinerna finns det bara ett chip, och det fungerar bara med Ps3-spel. I de senare konsollerna finns det även bättre hårdvara generellt, så uppkoppling mot internet och hemmanätverk är enkelt mot de tidigare modellerna. Jag har en Ps3 av senaste modellen... eller sedan i julas iaf. Quote
Recommended Posts