Gå till innehåll

Kontrollera att du har äkta Windows Vista


Recommended Posts

genuine.pngFör att fullt ut kunna utnyttja bland annat nedladdningar från Microsoft Download Center och att utnyttja Windows fullt ut är det en fördel att det är validerat, det vill säga att licensen är kontrollerad och validerad som äkta. På Microsofts hemsida kan du om du är misstänksam om du har en äkta licens eller inte gå in och testa detta. Det gör du genom att i Internet Explorer gå in på nedanstående länk för att låta valideringen kontrollera om din licens är äkta eller inte.

Kontrollera din Windowslicens

Visa hela artikeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju bra men i praktiken fungerar det inte. Cracken till Vista är nu flera år gamla och enligigt tidigare strider här på sidan mellan mig och bland andra e-son skulle jag inte kunna köra crackat i mer än några dagar till. Nu har det väl gått en sådär ett år sedan denna fight och jag är fortfarande lika äkta som jag var då, enligt Microsofts anti-crack-mjukvaror. Bara ville säga detta för det är viktigt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...tidigare strider här på sidan mellan mig och bland andra e-son skulle jag inte kunna köra crackat i mer än några dagar till.

Var snäll och blanda inte in mig i det där... jag kan möjligen ha deltagit i någon diskussion om dom där cracken, men att jag skulle ha påstått något liknande det du säger är helt absurt, då jag är mer än väl bevandrad i windows-cracken och har så varit sedan Win 98-tiden. Därmed inte sagt att jag nyttjar dylika crack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får be om ursäkt, det var inte alls e-son som jag diskuterat med! Ursäkta mig. Det var ByggareBob ;)

Du kan ta det lungt, inget kommer hända med våra crack. De fungerar som vanligt tills vidare. Dock fungerar inte den kända OEM BIOS emulationen till SP1, men redan finns ett som gör jobbet mycket bättre, vilket fungerar strålande i SP1 RTM.

Att säga att "alla som har ett crack kommer bla bla bla" är att ta i, eftersom ett crack's uppgift är att inte bli upptäckt (!). Om då cracket sköter sig kan ju Microsoft inte alls veta att man har det.

Själv har jag använt alla möjliga crack ända sen Beta 2, dock är jag inte jättemycket för piratkopiering, med jag tog lagen i egna händer eftersom mitt Windows XP slutade att fungera och jag inte fick någon skiva med datorn!!

Vad är det dem säger nu? Att vi kommer få massa svarta skärmar och meddelanden innan månadens slut? Jag kan ju rapportera när Mars börjar om det var skitsnack (som vanligt när det gäller info om Windows, eller faktiskt sant).

Svaret jag fick av ByggareBob var kränkande och uppenbarligen 100% fel.

Meningen med mina inlägg i denna tråden är att bevisa att man inte kan lita på dessa "anti-pirat-mjukvaror" från Microsoft. Cracken är så bra att man blir godkänd av Microsofts tester, vilket enligt mig gör testerna värdelösa (de fyller inte sin funktion och är därför enligt definition värdelösa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...