Gå till innehåll

Windows Xp


Ansu

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har litet problem, när jag startar datorn så måste jag trycka F1 efter det startar Windows Xp, det finns en rad till där det står om man vill starta med F12 nätverk.

Redigerad av Malou
Tråden flyttad till => Windows XP:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har litet problem, när jag startar datorn så måste jag trycka F1 efter det startar Windows Xp, det finns en rad till där det står om man vill starta med F12 nätverk.

Står det bara "Tryck F1 för att starta" eller står det nåt mer??? Det beror ju på att nåt är fel när du får det felmeddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det brukar kunna hända om man har gjort en hårdvaruförändring som BIOS inte är inställt för

eller att man har ställt in default i BIOS t.ex kan det bli så om BIOS tror att man har en diskettstation

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det bara "Tryck F1 för att starta" eller står det nåt mer??? Det beror ju på att nåt är fel när du får det felmeddelandet.

Här kommer bilden som är framme när jag startar datorn.Kan det hjälpa att jag kör Xp skivan och reparerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har inget med XP att göra eftersom det kommer redan i booten, det vill säga innan operativsystemet har startat.

Troligen är det bara en inställning i bios som behöver ändras, om du är hemma på bios inställningar så leta upp bootinställningarna och se vad som kan vara orsaken. Alternativet är att du går in i bios och väljer att ladda "Standard" inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har inget med XP att göra eftersom det kommer redan i booten, det vill säga innan operativsystemet har startat.

Troligen är det bara en inställning i bios som behöver ändras, om du är hemma på bios inställningar så leta upp bootinställningarna och se vad som kan vara orsaken. Alternativet är att du går in i bios och väljer att ladda "Standard" inställningarna.

Tack för svaret! Själv är jag inte så hemma med Bios men jag få ta hjälp av sonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...