Gå till innehåll

Windows 7


Ozzyman

Recommended Posts

Jag tycker att Windows 7 är bra!Det fungerar bra (bättre än Vista!) ,men är det inte lite för mycket fokus omkring Windows 7?Se på Vista nu och XP!Är dessa os utdömda (döda?), nu bara för att allt handlar om Windows 7?Så mycket bättre är inte Windows 7 vad jag kan märka än Vista och XP.Jag är inte någon bakåt strävare ,som säger att det var bättre förr ,men om man nu gör ett "nytt" os så kan man väl göra ett så att man märker en större skillnad?

Eller måste man ha ett nytt os var annat år?............

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar Windows 7 och tycker det allmänt ser bra ut, förutom missen med UAC enligt Stenis artikel. Jag kör Win7 RC1 7100 i VMware och just nu på svenska igen.

I Vista fungerar tydligen UAC som det är tänkt, om det är på. Jag kör Vista Buisness och tycker det funkar lika bra som XP Pro på mina andra datorer. Det är stabilt och bara funkar.

Jag gick från Win 95 till XP - 2001 när det kom och kommer ihåg motståndet till XP på den tiden, jag tyckte det var toppen, eftersom jag aldrig hade testat Win 98 och jag brukar på skoj lägga in Windows 2000 virtuellt i VMware och oj, då ser man vilken utvecklig det har varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är mycket fokus på Windows 7 beror på att det inte händer så mycket för Vista eller XP. XP är enligt mig stendött eftersom det inte händer något kring det rent nyhetsmässigt utan det bara fungerar och rullar på. Med det säger jag inte att det är dåligt och jag arbetar med det dagligen då många kunder fortfarande använder det.

Jämför man Windows 7 med XP så är det enorma skillnader och det råder enligt mig inget tvivel om att Windows 7 kommer att ersätta Windows XP på företagsdatorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...