Gå till innehåll

Ändra från filsystem NTFS till FAT32


Recommended Posts

Hej,

har en extern hårddisk på 750 gigabyte kallad Maxtor One Touch lll med filsystem NTFS. Men för att kunna ansluta den till mitt Playstation 3 så måste den ha filsystem "FAT32". Hur ändrar jag till det? Och vad blir det för skillnad på den? Vad är skillnaden mellan NTFS och FAT32?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att konvertera från FAT32 till NTFS men inte tvärtom vilket innebär att du får lyfta ut data och sedan formatera disken, alternativt partitionera disken i fler partitioner och sedan formatera den nya med FAT32. NTFS är överlägset FAT32 då det har stöd för filer större än 4GB, säkerhets, kryptering med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att konvertera från FAT32 till NTFS men inte tvärtom vilket innebär att du får lyfta ut data och sedan formatera disken, alternativt partitionera disken i fler partitioner och sedan formatera den nya med FAT32. NTFS är överlägset FAT32 då det har stöd för filer större än 4GB, säkerhets, kryptering med mera.

Ok, tackar för svaret. Låter hårddisken stå kvar på NTFS och kör med mitt flashminne istället då. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Det går att konvertera från FAT32 till NTFS men inte tvärtom vilket innebär att du får lyfta ut data och sedan formatera disken, alternativt partitionera disken i fler partitioner och sedan formatera den nya med FAT32. NTFS är överlägset FAT32 då det har stöd för filer större än 4GB, säkerhets, kryptering med mera.

jag skiver ett exempel här bara convert C: /FS:fat32 jag har själv försökt med detta och lyckats flera ggr

convert C: /FS:fat32

skiv valfri enhetsbetäkning på den enhet som ska conventeras till fat32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...