T@wo Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Hej, har en extern hårddisk på 750 gigabyte kallad Maxtor One Touch lll med filsystem NTFS. Men för att kunna ansluta den till mitt Playstation 3 så måste den ha filsystem "FAT32". Hur ändrar jag till det? Och vad blir det för skillnad på den? Vad är skillnaden mellan NTFS och FAT32? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Det går att konvertera från FAT32 till NTFS men inte tvärtom vilket innebär att du får lyfta ut data och sedan formatera disken, alternativt partitionera disken i fler partitioner och sedan formatera den nya med FAT32. NTFS är överlägset FAT32 då det har stöd för filer större än 4GB, säkerhets, kryptering med mera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T@wo Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Det går att konvertera från FAT32 till NTFS men inte tvärtom vilket innebär att du får lyfta ut data och sedan formatera disken, alternativt partitionera disken i fler partitioner och sedan formatera den nya med FAT32. NTFS är överlägset FAT32 då det har stöd för filer större än 4GB, säkerhets, kryptering med mera. Ok, tackar för svaret. Låter hårddisken stå kvar på NTFS och kör med mitt flashminne istället då. (= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Det går att konvertera från FAT32 till NTFS men inte tvärtom vilket innebär att du får lyfta ut data och sedan formatera disken, alternativt partitionera disken i fler partitioner och sedan formatera den nya med FAT32. NTFS är överlägset FAT32 då det har stöd för filer större än 4GB, säkerhets, kryptering med mera. jag skiver ett exempel här bara convert C: /FS:fat32 jag har själv försökt med detta och lyckats flera ggr convert C: /FS:fat32 skiv valfri enhetsbetäkning på den enhet som ska conventeras till fat32 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts