Gå till innehåll

Egen OEM-info i W7


göte

Recommended Posts

Hej alla

Både i XP och i Vista kan man lägga in egen info och en bild som sedan visas i "system"

Fick tips här i forumet hur man gör i Vista och testade samma i W7 men där saknades de registersträngar som

behövdes eller så var jag på fel plats

Någon som vet?

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som så önskar, kan tillverka en .reg-fil med egen oem-info, enligt nedanstående mall! Sen är det bara att klicka på filen för att lägga till sin egen oem-info i vilken dator som helst! ;)

Filen skulle alltså se ut som följer... byt ut det som är skrivet med fet stil (citationstecknen skall vara kvar) och spara filen som "dinOEM.reg" Man kan så klart utelämna dom strängvärden som man inte vill ha med!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation]

"Logo"="Fullständig_sökväg_till_din_OEMlogo.bmp"

"Manufacturer"="Datortillverkarens_namn"

"Model"="Datorns_modellbeteckning"

"SupportHours"="Eventuell_support_öppettider"

"SupportPhone"="Supportens_telefonnummer"

"SupportURL"="http://www.supportens.hemsida"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som så önskar, kan tillverka en .reg-fil med egen oem-info, enligt nedanstående mall! Sen är det bara att klicka på filen för att lägga till sin egen oem-info i vilken dator som helst! ;)

Filen skulle alltså se ut som följer... byt ut det som är skrivet med fet stil (citationstecknen skall vara kvar) och spara filen som "dinOEM.reg" Man kan så klart utelämna dom strängvärden som man inte vill ha med!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation]

"Logo"="Fullständig_sökväg_till_din_OEMlogo.bmp"

"Manufacturer"="Datortillverkarens_namn"

"Model"="Datorns_modellbeteckning"

"SupportHours"="Eventuell_support_öppettider"

"SupportPhone"="Supportens_telefonnummer"

"SupportURL"="http://www.supportens.hemsida"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan man lägga till fler strängvärden, jag saknar t.ex. möjlighet att lägga in min emailadress.

Testade att lägga in den efter mitt namn men då kom den på två ställen på "system"-sidan

testade också att skriva in "Supportemail" = ...... men det funkade inte

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man lägga till fler strängvärden, jag saknar t.ex. möjlighet att lägga in min emailadress.

Testade att lägga in den efter mitt namn men då kom den på två ställen på "system"-sidan

testade också att skriva in "Supportemail" = ...... men det funkade inte

MVH

Göte

Mjoo... jag satt själv och försökte få till en "Support e-mail:"... men hittade inget fungerande strängvärde i vista (Funkar i xp, fast i form av moddad .ini-fil). Det närmaste jag kom, är att byta ut värdet på "SupportURL"... istället för webadress skriver man då värdet som: mailto:din@emailadress.whatever

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...