göte Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 Hej alla Både i XP och i Vista kan man lägga in egen info och en bild som sedan visas i "system" Fick tips här i forumet hur man gör i Vista och testade samma i W7 men där saknades de registersträngar som behövdes eller så var jag på fel plats Någon som vet? MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 17, 2009 Share Posted June 17, 2009 Den här guiden kanske kan vara behjälplig? http://www.askvg.com/add-customized-string...-windows-vista/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted June 17, 2009 Author Share Posted June 17, 2009 Den här guiden kanske kan vara behjälplig? http://www.askvg.com/add-customized-string...-windows-vista/ Tack - du e en pärla e-son Fungerade klockrent /Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Den som så önskar, kan tillverka en .reg-fil med egen oem-info, enligt nedanstående mall! Sen är det bara att klicka på filen för att lägga till sin egen oem-info i vilken dator som helst! Filen skulle alltså se ut som följer... byt ut det som är skrivet med fet stil (citationstecknen skall vara kvar) och spara filen som "dinOEM.reg" Man kan så klart utelämna dom strängvärden som man inte vill ha med! ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation] "Logo"="Fullständig_sökväg_till_din_OEMlogo.bmp" "Manufacturer"="Datortillverkarens_namn" "Model"="Datorns_modellbeteckning" "SupportHours"="Eventuell_support_öppettider" "SupportPhone"="Supportens_telefonnummer" "SupportURL"="http://www.supportens.hemsida" ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted June 18, 2009 Author Share Posted June 18, 2009 Den som så önskar, kan tillverka en .reg-fil med egen oem-info, enligt nedanstående mall! Sen är det bara att klicka på filen för att lägga till sin egen oem-info i vilken dator som helst! Filen skulle alltså se ut som följer... byt ut det som är skrivet med fet stil (citationstecknen skall vara kvar) och spara filen som "dinOEM.reg" Man kan så klart utelämna dom strängvärden som man inte vill ha med! ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\OEMInformation] "Logo"="Fullständig_sökväg_till_din_OEMlogo.bmp" "Manufacturer"="Datortillverkarens_namn" "Model"="Datorns_modellbeteckning" "SupportHours"="Eventuell_support_öppettider" "SupportPhone"="Supportens_telefonnummer" "SupportURL"="http://www.supportens.hemsida" ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kan man lägga till fler strängvärden, jag saknar t.ex. möjlighet att lägga in min emailadress. Testade att lägga in den efter mitt namn men då kom den på två ställen på "system"-sidan testade också att skriva in "Supportemail" = ...... men det funkade inte MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Kan man lägga till fler strängvärden, jag saknar t.ex. möjlighet att lägga in min emailadress.Testade att lägga in den efter mitt namn men då kom den på två ställen på "system"-sidan testade också att skriva in "Supportemail" = ...... men det funkade inte MVH Göte Mjoo... jag satt själv och försökte få till en "Support e-mail:"... men hittade inget fungerande strängvärde i vista (Funkar i xp, fast i form av moddad .ini-fil). Det närmaste jag kom, är att byta ut värdet på "SupportURL"... istället för webadress skriver man då värdet som: mailto:din@emailadress.whatever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts