Gå till innehåll

Technet


Recommended Posts

Hej!

Jag skulle vilja veta lite vad det innebär att vara TechNet-prenumerant. Är det värt pengarna för en vanlig hemanvändare med hyfsat datorintresse?

Hur får man använda fullversionsprogrammen? Fungerar dessa som vanliga retail-versioner och vad händer om man avslutar prenumerationen? Upphör dessa licenser då?

Finns det några "dolda" villkor för att ta del av alla fördelar?

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga produkter är fullversioner utan begränsningar, med riktiga produktnycklar. Om du avslutar prenumerationen kan du fortfarande komma åt dina produktnycklar men inte ladda hem nya produkter eller generera nya produktnycklar.

Sedan är det så att allt via TechNet är för utvärdering...

"Software is licensed for evaluation purposes only—not for use in production environments. TechNet Plus subscriptions include the most recent Microsoft software version. Visit Microsoft Software License Terms for details on your use rights for evaluation software and other components of the TechNet Subscription product."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaret! Men betyder det att man fortfarande kommer att få "vanliga" uppdateringar till de program man laddat ned även efter en eventuell avslutad prenumeration?

Jag sällar mig till Jensuns frågor. Jag misstänker att både Jensun och jag är våra familjers (och vänners) supportavdelning men är det OVERKILL att vara med i TechNet och på så sätt kunna hämta, utvärdera OCH ANVÄNDA program som man hämtat från TechNets nerladdningssidor? 350 dollar första året och 250 nästa år är ju trots allt en del pengar om man inte kan utnyttja programmen som man är van vid hemmavid. OCH vad händer t.ex. när Windows 7 släpps till RTM? Kan prenummeranterna i TECHNET hämta programmet och börja utnyttja det på samma sätt som om man köpt det i en butik? Inga begränsingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaret! Men betyder det att man fortfarande kommer att få "vanliga" uppdateringar till de program man laddat ned även efter en eventuell avslutad prenumeration?

Ja.

Jag sällar mig till Jensuns frågor. Jag misstänker att både Jensun och jag är våra familjers (och vänners) supportavdelning men är det OVERKILL att vara med i TechNet och på så sätt kunna hämta, utvärdera OCH ANVÄNDA program som man hämtat från TechNets nerladdningssidor? 350 dollar första året och 250 nästa år är ju trots allt en del pengar om man inte kan utnyttja programmen som man är van vid hemmavid. OCH vad händer t.ex. när Windows 7 släpps till RTM? Kan prenummeranterna i TECHNET hämta programmet och börja utnyttja det på samma sätt som om man köpt det i en butik? Inga begränsingar?

Windows 7 kommer precis som alla andra produkter att dyka upp på TechNet och det kommer att kunna laddas hem och köras utan begränsningar. Dom enda begränsningar som finns är de avtalsmässiga hindren att man inte får använda produkterna i produktionsmiljöer utan endast för utvärdering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 kommer precis som alla andra produkter att dyka upp på TechNet och det kommer att kunna laddas hem och köras utan begränsningar. Dom enda begränsningar som finns är de avtalsmässiga hindren att man inte får använda produkterna i produktionsmiljöer utan endast för utvärdering.

Utvärdering - som i att testa, inte att använda som sitt regelbundna, vardagliga verktyg? Vare sig hemma eller på hemmajobbet? Eller är det att dra liknelserna för långt?

Och hur är det med nedladdningsmöjligheter och installation? Får man ladda ner programmen (t.ex. W7) hur många gånger som helst? OCh kan man installera de på hur många datorer som helst? Eller är man bunden till en nedladdning och en installation på en dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utvärdering - som i att testa, inte att använda som sitt regelbundna, vardagliga verktyg? Vare sig hemma eller på hemmajobbet? Eller är det att dra liknelserna för långt?

Och hur är det med nedladdningsmöjligheter och installation? Får man ladda ner programmen (t.ex. W7) hur många gånger som helst? OCh kan man installera de på hur många datorer som helst? Eller är man bunden till en nedladdning och en installation på en dator?

Jag är inte insatt i de exakta detaljerna men tanken är att du inte får använda det på produktionsdatorer, dvs datorer som du använder för ditt vardagliga bruk. Med tanke på priset så motsvarar en TechNet-prenumeration en Windows klientlicens exempelvis och om man då fick använda det hur som helst så är det inte i rimlighet med priserna på de faktiska produkterna.

Du kan ladda ner hur många gånger som helst så länge du har en prenumeration, men hur många gånger du kan installera beror på vilken licenstyp det är. Generellt är det begränsat på allt utom Enterprise-produkterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...