kudden Posted June 23, 2009 Posted June 23, 2009 Hej Min son har kommit hem över sommaren och vill överföra en del filer och skolarbete och lite bråte till min dator. Vi gjorde det en gång för 8-9 mån.sen och det gick hur bra som helst för datorerna att hitta varandra.Har dom kopplade till en router.Men det har fallit ur minnet precis vad vi gjorde.Var inne på nätverksanslutningar och fick skriva i ip-adresserna för båda datorerna har jag för mig. Någon som kan ge en kort beskrivning?? Quote
ture Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 vet ej , men i xp finns det guiden konfigurera nätverk.annars kan man använda en korsad nätverkskabel och koppla ihop datorerna med utan att använda router mvh t Quote
Cecilia Posted June 24, 2009 Posted June 24, 2009 Var inne på nätverksanslutningar och fick skriva i ip-adresserna för båda datorerna har jag för mig. Kan det vara Den här datorn - Verktyg - Anslut nätverksenhet du tänker på? Quote
Sunshine Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Kan detta hjälpa till? 1. Se till att ha 1 st korsad (om man inte har en switch mellan alltså) nätverkskabel och koppla i vardera nätverksuttag. De flesta moderna datorer har inbyggt nätverkskort för uttaget, och har man bredband har man det också. 2. Ange samma arbetsgrupp på båda datorerna under Kontrollpanelen -> Systemegenskaper -> Datornamn -> Ändra. 3. Dela ut en katalog på mottagande dator genom att högerklicka på en mapp i Utforskaren -> Egenskaper -> Dela ut -> Klicka på "dela ut mappen". 4. Gå under "Mina nätverksplatser", välj sedan mottagande dator, den utdelade mappen, och kopiera in / dra över filerna. Mvh//sunshine Quote
Recommended Posts