Gå till innehåll

flytta filer till annan dator


kudden

Recommended Posts

Hej

Min son har kommit hem över sommaren och vill överföra en del filer och skolarbete och lite bråte till min dator.

Vi gjorde det en gång för 8-9 mån.sen och det gick hur bra som helst för datorerna att hitta varandra.Har dom kopplade till en router.Men det har fallit ur minnet precis vad vi gjorde.Var inne på nätverksanslutningar och fick skriva i ip-adresserna för båda datorerna har jag för mig.

Någon som kan ge en kort beskrivning??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan detta hjälpa till? :mellow:

1. Se till att ha 1 st korsad (om man inte har en switch mellan alltså) nätverkskabel och koppla i vardera nätverksuttag. De flesta moderna datorer har inbyggt nätverkskort för uttaget, och har man bredband har man det också.

2. Ange samma arbetsgrupp på båda datorerna under Kontrollpanelen -> Systemegenskaper -> Datornamn -> Ändra.

3. Dela ut en katalog på mottagande dator genom att högerklicka på en mapp i Utforskaren -> Egenskaper -> Dela ut -> Klicka på "dela ut mappen".

4. Gå under "Mina nätverksplatser", välj sedan mottagande dator, den utdelade mappen, och kopiera in / dra över filerna.

Mvh//sunshine <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...