Gå till innehåll

Dell 6400, batteritet laddar inte


Recommended Posts

Har en Dell 6400 som enbart lever på strömförsörjning från laddaren. Det är inte så att batteriet inte fungerar utan det sker slumpmässigt när datorn väljer att ladda batteriet. Jag vill att batteriet ska ladda så snabbt som laddaren är instoppad i datorn.

Tacksam för stöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har äntligen fått upp ett felmeddelande som lyder ungefär såhär. Strömladdaren är inte en 65W dell och därför går det endast att strömföra datorn och ej ladda datorns batteri.

Hur kan man lösa detta?

Självklart har jag en 65 W dells orgnialladdare. Förstår inte varför datorn ska spöka på detta vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har äntligen fått upp ett felmeddelande som lyder ungefär såhär. Strömladdaren är inte en 65W dell och därför går det endast att strömföra datorn och ej ladda datorns batteri.

Hur kan man lösa detta?

Självklart har jag en 65 W dells orgnialladdare. Förstår inte varför datorn ska spöka på detta vis.

Det låter som om någon komponent är trasig... i antingen laddaren, eller i moderkortets strömförsörjningsmodul. En serviceverkstad rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...